[linux-ileri] Re: swap space

From: Serdar KÖYLÜ (serdarkoylu@fisek.com.tr)
Date: Thu 03 Jun 2004 - 11:43:42 EEST

Selamlar..

Bence siz o makineye en az bir 512 daha RAM alin. Hatta, 1 GB daha RAM
alin.

1 GB SWAP surunen bir makine olacaginin ilk isareti. soyleki, swap kendi
cache edilmek icin, islenmek icin vs. bir hayli RAM/CPU kaynagi harcar.
1 GB = 1024 MB = 1.000.000 KB. 4K Page ile, bu bir hayli CPU/RAM yuku
olusturacaktir zaten. Diger yandan, SWAP erisimi, erisim suresini ikiye
carpan bir surectir. Once bellekten bir yerler SWAP'a yazilir, sonra da
SWAP'teki data bellege alinir. Burada SWAP'taki bos/dolu yerin
bulunmasi, seek islemleri vs. derken, zaten en kritik bottleneck olan
HDD erisimini daha da daraltacaksiniz. SWAP'i mantiksal olarak diskin
ortasina koymaniz onun gercekte fiziksel diskin neresine gelecegini
belirlemez. Siz buyuk (daha buyuk ihtimalle degil, sadece buyuk, %30,
%40..) ihtimalle ortasi derken SWAP'i diskin en sonlarina veya basina
koyacaksiniz, belki. Buda kafa hareketlerini son derece yogunlastiracak,
daha sonra da "ORACLE surunuyor" dedirtecek size.

ORACLE fazla iri veri tabanlari ve iri makineler icin optimizedir. Eger
boyle 1GB RAM almadan kaciyorsaniz bir kac 100 dolar vermekten, ORACLE'a
hic bulasmayin, MySQL, firebird vs. gibi daha hafif veritabanlari
kullanin.

Saygi ve sevgiler..