[linux-ileri] Firewall arkasinda CachingDNS sunucu

---------

From: Burhan Hanoglu (burhan@ideefixe.com)
Date: Wed 23 Jun 2004 - 21:31:55 EEST

Merhaba,
Dahili ag'da bir makineye "caching name server" kurdum ancak calismadi.
Makineyi direkt ADSL hattina bagliyorum, o zaman calisiyor.

ADSL hattina bagli "gateway" makinada "iptables" ve "squid" calisiyor.
"Caching DNS" yapmak istedigim makinede, /etc/named.conf dosyasinda;

         // query-source address * port 53;

satirini "uncomment" ediyorum ancak BIND yine Firewall arkasinda calismiyor.

Firewall'da "iceriden-->disariya" tüm portlar acik. 53. portu
"Disaridan-->iceriye" aciyorum ancak yine de calismiyor.

Saygilar.
Burhan Hanoglu