[linux-ileri] Re: [linux-baslangic] FC2'de Kernel 2.6 Derlemek

---------

From: Erçin EKER (erc.caldera@gmx.net)
Date: Mon 14 Jun 2004 - 02:02:23 EEST

On Paz, 2004-06-13 at 21:58 +0300, ALPER KANAT wrote:
> Merhaba,

Merhaba,

> Ihtiyac ve meraktan FC2'de kernel derlemek istiyorum. FC2'de zaten
> Kernel 2.6 derli oldugundan cok sorun cekecegimi sanmiyorum ekstra
> program vb yuklemek gibi... Esas sormak istedigim sorular sunlar:
>
> 1) FC2'deki derlenmis kernelin .config dosyasi nerededir ve bu dosyayi
> ne yapmam lazim ki make oldconfig ile derlenmesini saglayayim ?

FC2 ile gelen kernel-source paketini kuracak olursan /usr/src/linux
dizini altında zaten bir öntanımlı çekirdek için olan ".config" dosyası
bulunuyor olmalı, eğer yok ise /boot/config-`uname -r` (benim sistemimde
kullandığım çekirdek 2.6.6 bu dosyada /boot/config-2.6.6 oluyor) işini
görecektir. Uzun zamandır normal yolla çekirdek derlemediğim için tam
olarak ayrıntı veremeyeceğim (bu işi Debian Yolu ile hallediyorum :-P ).

> 2) En bastan kernel derlemek istersem initrd olusturmam gerekiyor mu
> mutlaka ? Daha onceki denemelerimde sistem acilmamisti diye hatirliyorum
> cunku.. Olusturmam gerekiyorsa nasil yaparim ?

initrd dosyası sistem açılırken gerekebilecek modülleri ya da süslü
açılış ekranları için kullanılıyor. Örneğin dosya sistemin için desteği
modül olarak verdiysen, ağ üzerinden açılış yapıyorsan ağ kartı için
gereken modüllerin yüklenmesi için gereken birşeydir. Ama sen gidip
bunları çekirdek içine gömersen gerekli değildir.

initrd oluşturmak için mkinitrd kılavuz sayfasına başvur (genelde
"mkinitrd 2.6.6 initrd.img-2.6.6" gibi bir komut işe yarıyor, ama bazı
dağıtımlarıda bu değişebiliyor-ya da yapılandırmadan[mkinitrd.conf]
dolayı değişebiliyor).

> 3) Yine en bastan derlemek istersem neleri modul olarak derlemeliyim ve
> bu modullerin aktif hale gelmesini nasil saglarim ?

Bu aslında neye ihtiyacının olduğuna göre değişir. Önceki örnekte olduğu
gibi eğer bilgisayar ağdan açılacaksa ağ kartını çekirdek içine
gömersin, kullandığın dosya sistemi için sürücüleride çekirdek içine
alırsın, usb diskten linux kullanacaksan usb, scsi generic, scsi disk ve
mass storage'i çekirdek içine alırsın. Tabii eğer initrd kullanıcaksan
bunları modül olarak derlemekte isteyebilirsin.

Modül yüklemeye gelince eğer initrd dosyasından yüklenmesini istiyorsan
mkinird yapılandırma dizini altındaki "modules" dosyasını (benim Debian
sistemimde '/etc/mkinitrd/modules') düzenlemen gerekecek (ayrıntı için
'modules' 'mkinitrd' ve 'mkinitrd.conf kılavuzlarına bakın), başka bir
seçenek ise "/etc/modules" dosyasını düzenlemek ama bu ikisi biraz
değişik (ilk söylediğim seçenek çekirdek yüklendikten sonra servisler
başlamadan önce olduğu için önemli olabilir).

> Arkadaslar web sitesi adresleri yerine sizlerin yazdiklarini tercih
> ederim. Ama web adresi verecekseniz lutfen sorumun tam cevabini orada
> bulabileyim. Yoksa belgeler.org'da falan ben de biliyorum Kernel derleme
> manuelinin oldugunu.. Google'da arastirdigimda da bunlarin cikacagini
> biliyorum ama bu sorularimi sizler cevaplarsaniz benim icin cok daha iyi
> olacak. Simdiden cok tesekkur ederim..

(umarım dalgınlıkla yanlış birşeyler yazmamışımdır)
İyi akşamlar.

--
Erçin EKER
UIN     : 82166138