[linux-ileri] Re: MySQL ayni anda birden cok query calistirma

From: Umut (php@kakalak.org)
Date: Sun 04 Jul 2004 - 09:41:43 EEST

Ali> Merhaba;
Ali>
Ali> MySQL 3.23.57 kullanıyorum.
Ali> Php ve mysql tabanli web uygulamalarim var.
Ali> MySQL de uzun surecek bir query calistirildiginda bu query calisirken baska bir kullanicinin da query calistirmasina izin vermiyor. 2. yi calistirsa bile 3. nun query si bekliyorki digerleri tamamlansin. Ben istiyorum ki ayni anda 5-6 query yi calistirabilsin.
Ali> Bunu yapabilmem bir yolu varmidir?

Query'ler ayni tablo uzerinde ve locking yapiyorlarsa
(ornegin: delete) ayni tablo ya da ayni kayitlarda
islem yapacak diger sorguler (query) mecburen bekleyecektir.

Diger alternatif mysql'in calistigi makinanin yetersiz gelmesi
ve farkli tablo/database icinde dahi olsa mysql'in diger
sorgularla yeterince ilgilenememesi olabilir. Cozum
buyuk ihtimalle RAM ilavesi olacaktir.

Bir baska durum, yapilan sorgularin gozden gecirilerek mumkun
mertebe table-wide locking yapmayacak sekilde duzenlenmesi
olabilir. Bu her durumda mumkun olmayacaktır, o zaman tablolarin
yeniden duzenlenmesi bile gerekebilir.

Kolay gelsin.
Umut

dangerous content, and is believed to be clean.