[linux-ileri] Re: Security Enhanced Linux

From: S.Çağlar ONUR (caglar.onur@tubitak.gov.tr)
Date: Fri 02 Jul 2004 - 18:19:01 EEST

Selamlar;

On Fri, 2004-07-02 at 17:36, Ismail Iyigunler wrote:
> Merhabalar;
>
> Peki Türkçe bir kaynak var mı SELinux ile ilgili ? Aşağıdaki yerlerdeki
> dökümanlara gözatmıştım ancak henüz kullanılan bir yere rastlamadım. Zaten
> henüz test aşamasında ve 2005'te RHAS4 ile geleceği söyleniyor ama
> ulaşabildiğim dökümanlarda genelde teorik açıklamalar sözkonusu (sadece
> Russell ve Faye Coker 'ın kullanıcı dostu dökümanları var :) Acaba bildiğiniz
> önerdiğiniz herhangi bir yol var mı? Ya da Türkiye'de bu teknolojiyi kullanan
> biri, bir yer.. :)

RHAS4 ile neyin geleceğini anlamadım, kastınız SELinux ise zaten hali
hazırda var ve çalışıyor. Kullanımdan da kastınız SELinux destekli
yazılımlar ise selinux-postfix, selinux-logrotate v.s. gibi billimum
paketin Security Enhanced sürümü gentoo'da mevcut. Diğer dağıtımları
bilemem belki onlarda da vardır. Yapmak istediğiniz ne? SELinux hakkında
fikir sahibi olmak mı, SELinux kullanmak mı?

Yok eğer fikir sahibi olmak ise google'da bir SELinux araması binlerce
dökümanı ayağınıza getirecektir.

Yok kullanmak ise zaten Fedora'da geliyormuş, kullanıyorsunuz demektir.
Yada gentoo kurun , hardened profilden gidin. Linkte tüm gentoo
dökümanları mevcut [ http://www.gentoo.org/proj/en/hardened/selinux/ ]

--
S.Çağlar Onur <caglar.onur@tubitak.gov.tr>
Türkiye Bilimsel ve Teknik Araştırma Kurumu