[linux-ileri] Re: thread process

---------

From: Bora Şahin (borasahin@netone.com.tr)
Date: Thu 01 Jul 2004 - 13:49:34 EEST

SLmLar,

SK> Linux icin bu sorunun dogru cevabi aslinda clone() ve turevleri
SK> (fork() vs.) olmaliydi.

BS> Bir de fork() thread acmaz, yani kaynaklari ortak kullanan surecler
BS> olusturmaz. Kendi basina bir surec acar.

Sanırım "konunun mahiyetine" dair bir yanlış anlama oldu. S. KÖYLÜ'nün onu kast ettiğini zannetmiyorum...

Alt seviyeli olarak, Linux'da her thread aynı zamanda bir process. Yani one-to-one mapping var...
Eğer son bir iki senedir değişmedi ise öyle olması lazım...

Linux'da thread yönetimi alt seviyeli olarak clone() sistem çağrısı tarafından gerçekleştiriliyor.
fork()'ta zaten clone()'un başka türlü bir çağırımından ibaret. clone()'u yanlış hatırlamıyorsam
CLONE_VM flag'i ile çağırırsan thread yaratabilirsin...

Hee, S. KÖYLÜ'nün böyle birşeyden bahsetmesine gerek var mıydı bilemiyorum!!! Basit bir thread
sorusunda bile işin nasıl yapıldığına dair izler taşıyan bir cevap vermek doğru birşey değil. İşi
soran adına karmaşıklaştırmaktan başka birşey yapmaz! S. KÖYLÜ'nün iyi bir eğitimci olamayacağını
düşünüyorum :-))

Ps: Kimseyi üzmek, kırmak ve polemik yaratmak gibi bir niyetim yok. Sadece, "kendi bakış açımdan",
bazı gerçeklere dikkat çekmek istedim...

--
Bora Şahin
borasahin.port5.com