[linux-ileri] Re: [linux-sohbet] linux-ileri listesinin durumu

---------

From: Serdar Koylu (serdarkoylu@fisek.com.tr)
Date: Wed 21 Jan 2004 - 02:56:01 EST

    On 21 Jan 2004 02:06 EET you wrote:

    > Gençler, eh yani çok abartmadınız mı?

    Neden abartmis olsun ki ? Bu yapay, maksatsiz vede faydasiz bir ayrim oluyor boyle, ileri'ymis, baslangic'mis... Luzumsuz bir liste bunlar ve bence lagvedilmeli..

    Bir newbie'nin basina AlanCOX'un zor cozebilecegi bir sorun gelmesi her daim mumkundur.

    Hangi konuyu ne kadar ileri seviye diye siniflandiracaksin ? Ne kadar baslangic seviyesi diye ? Google'dan yazarak bulunabilecek olanlara baslangic seviyesimi diyeceksin ? Haa, google'a yazarak bulamayacagin kac tane cozum var ? Bir mi ? Iki mi ?

    > Bilmem size başlangıç mı gelir ama GConf'u ben Enver ile Compex sabahı
    > yaptığımız bir sohbette öğrenmiştim. Yaw konu basit ama işte o ana kadar
    > bu konu bana ileri gelmişti işte. Şimdi ben bunu listeye sorsaydım beni
    > aforuz mu edecektiniz!

    Zaten mevzuda bu. Senin baslangicin bana ileri seviye olabilir.

    > Eğer bu konular sizi tatmin etmiyorsa, kendinizi tatmin edecek başka
    > listelere üye olabilirsiniz. Tamam insanları uyarın ama "Listeyi kapatın"
    > demenin çok gereksiz olduğunu düşünüyorum.

    Bence degil. Eski tek liste hic yoktan all-in-one olarak bir fayda sagliyordu. Isi gucu birakip hepsine tek tek uye olmak, teker teker okumak vs. gereksiz angaryalar oluyor eger boyle olacaksa. Yok, adam gibi bir ayrim yapilir, herkes ilgilendigi tarafi ile hasir nesir olur buna sozum olmaz. Ama boyle ileri/geri ayrimi sacma vede zirva geliyor gozume ki listelerdeki mevcut mesajlarda bunu teyit ediyor..

    > "Ben sadece -ileri listesine üyeyim, çünkü ben çok ileri birisiyim"
    > demenin de pratikte itici geldiğini belirteyim; bana değil ama birilere
    > geliyor işte.

    > Çok isteyen varsa, lütfen listenin admini olsun, bir kural kümesi
    > hazırlasın ve bunu duyursun. Hariçten gazel okumasın.
    >
    > Bu kural kümesi olmadan, havanda su dövülür ancak.

    Bunu niye Koc veya bana yada 'guru'lara veyahut bu mesaji yazan arkadasa soruyorsun ki ? Bunu bu listeleri boyle secenlere soylemen gerekmezmi ? Ben de koc'ta en basinda dusmustuk muhalefet serhini. Diyoruz bu boyle fuzuli ve abesle istigal eden bir liste listesi oluyor, bunun kuralseti filan olmaz, kapatin bunlari.. Siz bize madem begenmiyorsun, otur bunlarin kuralsetini sen yaz diyorsun. Ne alaka ki ? Bana mi sordular ileri/baslangic yapalim diye ? Ama bu ayrim ile bogusan ve muzdarip olan ben ve diger arkadaslar oluyor..

    Saniyorum kimsenin derdi bagciyi dogmek degil. Herkes uzum yemek istiyor. Ama zararin neresinden donulse kardir. Artik bu gereksiz ileri-baslangic mevzusunun bitirilip listelerin daha makul gruplanmis olmasini saglamak gerekmiyor mu ?

    Saygi ve sevgiler..