[linux-ileri] Re: Kernel 2.6.0 update problemleri,

---------

From: Yilmaz Cankaya (yilmaz.cankaya@ulugbey.de)
Date: Tue 13 Jan 2004 - 15:07:19 EST

    Kusura bakmayin simdi harfleri degistirdim..=20

    Alsa modulu ve 2.6.0 Kernel
    Alsa sitesinde kernelde alsanin modul olarak eklenmesi =F6neriliyor..
    Uyari: lutfen kernel derleme islemlerine baslamadan once sisteminize moduti=
    ls=20
    yeni versiyonu ile module-init-tools paketlerini yukleyiniz.. Bunlar kernel=
    in=20
    modulleri istenildigi gibi yuklemesi icin gerekli olacaktir..

    1. Kernel Ayarlari
     <M> Sound card support

    Open Sound System:
    < > Open Sound System (DEPRECATED)

    Advances Linux Sound Architecture:
    <M> Advanced Linux Sound Architecture
    <*> Sequencer support
    < > Sequencer dummy client
    [*] OSS API emulation
    <M> OSS Mixer API
    <M> OSS PCM (digital audio) API
    [*] OSS Sequencer API
    < > RTC Timer support
    [ ] Verbose printk
    [ ] Debug

    PCI Devices:
    <M> intel8x0,sis7012 ( Siz burada kendi ses kartinizi sececeksiniz..Soundun=
    uz=20
    onboard bile olsa bu kisimda bir pci alet secmek durumundasiniz..)

    2. Kerneli derledikten sonra
     - alsa-lib
     - alsa-utils
     paketlerini yukleyiniz..

    3. alsa-lib paketiyle beraber alsasound scripti geliyor. Bu scripti alsa so=
    und=20
    sistemini sistem baslangicinda baslatmak icin kullanabilirsiniz.

    4. Eger alsa-lib ve alsa-utils paketlerinin yuklenmesinden=20
    sonra /etc/modules.d/alsa dosyasi mevcut degilse bu dosyayi ( basamak 1.=20
    deki ayarlar gore) olusturup asagidakileri bu dosyaya kopyalayiniz.
    Asagidaki dosyada lutfen snd-cs46xx yerine basamak 1 de PCI devices bolumun=
    de=20
    girmis oldugunuz sound kart modulunuzun ismini giriniz.. Bunun icin kernel=
    =20
    ayarlarini yaptiginiz esnada HELP kismina girerek modul ismini=20
    alabilirsiniz..

    # ALSA portion
    alias char-major-116 snd
    # OSS/Free portion
    alias char-major-14 soundcore

    ## ALSA portion
    alias snd-card-0 snd-intel8x0
    ## alias snd-card-1 snd-ens1371
    ## OSS/Free portion
    alias sound-slot-0 snd-card-0
    ## alias sound-slot-1 snd-card-1
    ##

    # OSS/Free portion - card #1
    alias sound-service-0-0 snd-mixer-oss
    alias sound-service-0-1 snd-seq-oss
    alias sound-service-0-3 snd-pcm-oss
    alias sound-service-0-8 snd-seq-oss
    alias sound-service-0-12 snd-pcm-oss
    ## OSS/Free portion - card #2
    ## alias sound-service-1-0 snd-mixer-oss
    ## alias sound-service-1-3 snd-pcm-oss
    ## alias sound-service-1-12 snd-pcm-oss

    alias /dev/mixer snd-mixer-oss
    alias /dev/dsp snd-pcm-oss
    alias /dev/midi snd-seq-oss

    # Set this to the correct number of cards.
    options snd cards_limit=3D1
    options snd-intel8x0 mmap_valid=3D1

    5. Konsolda update_modules
    6. Son ayarlar ( alsa-utils paketiyle geliyor)
      - Konsolda alsamixer ( alsa ayarlarinda standart olarak ses pcm ve volume=
    =20
    sifira getirilmis durumda.. bu program sayesinde pcm ve volume ayarlarini=20
    yapabilirsin)
      - alsactl store (yaptigin ayarlari kaydet)

    7. mpg123 bob_dylan_cup_of_coffee.mp3

    On Tuesday 13 January 2004 13:12, you wrote:
    > Sayin Yilmaz Cankaya,
    >
    > Yazmis oldugunuz e-mail i d=FCzg=FCn g=F6r=FCnt=FCleyemiyorum charset aya=
    rini yada
    > UFT-8 olarak cevirip tekrar yollarsaniz sevinirim...

    =2D-=20
    Yilmaz Cankaya
    Gentoo Linux 1.4rc3=20
    yilmaz.cankaya@student.uni-tuebingen.de

    bomb terrorist afghanistan PGP encrypt CIA FBI BND MAD StaSi anschlag=20
    strike sex pussy xxx kill bj hitler Gates MS Windows