[linux-ileri] Re: VPN

---------

From: Bora Şahin (borasahin@netone.com.tr)
Date: Sun 11 Jan 2004 - 08:23:16 EST

    SLmLar Suhan,

    Friday, January 9, 2004, 10:15:37 AM, you wrote:

    SD> Selamlar;
    SD> Birbirinden uzakta iki LAN sistemini linux ile birbirine baglamak istiyoruz.
    SD> Birisi kablonet birisi adsl kullaniyor.
    SD> Lan'lar windows networkü, ama linux ile birbirine baglanacak.
    SD> Sanirim VPN kurmamiz gerekecek.
    SD> FreeS/Wan diye bir program duydum.

    FreeS/Wan projenin ismi...

    SD> Baska bir alternatif bilen var mi? Ya da daha önce böyle bir konfigürasyon kuran var mi?
    SD> Yardimci olabilirseniz sevinirim.

    2.2 ve 2.4 serisi çekirdeklerde in-kernel destek yoktu. Bu proje o
    maksatla yola çıkmıştı. 2.6'da ise FreeS/Wan'dan farklı olarak doğal destek
    geliyor. Yani yapmak için iki yolunuz var:
    1) FreeS/Wan
    www.freeswan.org 'daki HowTo'da aradığınızı bulabilirsiniz.
    2) In-kernel IPSec
    http://www.ipsec-howto.org/