[linux-ileri] Re: Kernel 2.6.0 OK --- Son Sorunlar...

---------

From: Murat Koc (murat.koc@frontsite.com.tr)
Date: Fri 02 Jan 2004 - 13:45:17 EST

    > Merhaba Arkadaslar,

    Selam,

    > Su anda derlenmis ama tam ve duzgun bir sekilde olmayan bir kernele
    > sahibim. Ne yapip ettiysem bir turlu USB modulleri acilisa
    > ekleyememistim ki az once mailing list'te bir arkadasimin bana yazdigini
    > gordum. Ayrica ne zaman acsam ses hep sonuna ALSA tarafindan kisilmis
    > oluyor. Kernel acilirken bir suru hata veriyor keybdev'i bulamiyorum
    > falan diye... Bunlar sorun cikaran seyler degil gerci ama yine de cok
    > rahatsiz edici..

    Oncelikli olarak siz /usr/src/linux/Documentation/Changes dosyasini
    okudunuz mu? Orada yazan program versiyonlarina sahip misiniz?
    modutils yerine module-init-tools yuklediniz mi?

    #/usr/src/linux/scripts/ver_linux

    yaptiginiz zaman gerekli program versiyonlari dogru mu?

    Bunlardan sonra dogru duzgun bir duzenleme yapabilirsiniz. 2.5 den beri
    development kernellari kullaniyorum bir sorunum yok. Yeterki isi
    kuralina gore yapin.

    > Kernel 2.4'ten 2.6'ya yukselmek icin bir sure beklemek gerekiyor sanirim
    > ki dagitimda da bazi seyler otursun. Yoksa devfs yok sysfs falan isler
    > karisiyor giderek.. Aslinda kernel derledim ve bircok seyi calistirdim,
    > ALSA'yi oneriler uzerine (ve tum ses aygitlarini) modul olarak bagladim
    > ama acilista moduller yuklenmiyordu. Yukledigimde de ses kisik oluyordu.

    eger alsa scriptleriniz varsa ve modullerinizi duzgun yapilandirdi ise
    ses kisik dahi olsa alsamixer ile acabilirsiniz. Bundan sonra ise
    scriptlerinizin icinde kapanirken

    alsactl store

    olmali boylece ayarlamis oldugunuz ses degisiklikleri saklanir. acilis
    sirasinda yani scriptin start) bolumu icinde ise

    alsactl restore

    olmali boylece daha once save ettiginiz ses ayarlari tekrar yuklenir siz
    de sesi acip kapamak ile ugrasmazsiniz.

    > Ugrasmayip Fedora'nin yeni surumunu beklemeye karar vermek durumundayim.
    > Hic deilse kernel 2.6'ya gecilirse ordan daha ust surum cekirdeklere
    > guncellemek daha kolay olur herhalde.. Hic deilse bu kadar sorun yasamam ?

    2.6 icinde bircok degisiklik var 2.4 e gore ve gerekli dokumantasyonu
    okumadan girismek bu tur sonuclara sebep oluyor. Eger power user
    seklinde kendinizi hissetmiyorsaniz kendi basiniza gecis yapmamaniz daha
    iyi olacaktir.

    --
    |          |  Murat Koc
    |          |  Manager & IT Consultant
    |    FRONT |
    |==========|  FrontSITE Bilgi Teknolojisi A.S.
    |_____SITE_|  http://www.frontsite.com.tr/
    -- File: signature.asc
    -- Desc: This is a digitally signed message part