[linux-ileri] Re: Kernel 2.6.0 OK --- Son Sorunlar...

---------

From: Bayram Tamer GUNES (btgunes@eso-es.net)
Date: Thu 01 Jan 2004 - 20:30:20 EST

    ALPER KANAT wrote:
    > CONFIG_INPUT_MOUSEDEV=y
    > CONFIG_INPUT_KEYBOARD=y
    > --
    > bu 2 satiri yazmamda ne gibi bir sakinca var ? yani usb fare kullaniyorsam bunlari secmeyecek miyim ?

    hicbir sakinca yok ama boyle yapinca keybdev ve mousedev modullerini
    (kodunu) hernele gommus oluyorsun. linux da hakli olarak bu modulleri
    bulamadim diyor :)

    > config dosyamda bazi degisiklikler yapip kerneli tekrar derlemeye karar verdim. ses konusundaki seyleri moduler olarak mi eklemeliyim ?

    bu benim sahsi tercihim.. zira ALSA oldukca cabuk gelisen bir proje ve
    surekli olarak guncelleniyor. su an 1.0.0rc2 1.0.0 cikinca bunu
    kullanmak istersen kerneli tekrar yamayip tekrar derlemen gerekecek..

    birde modul parametreleri meselesi, herhangi bir surucuyu calisan
    kernele ekleyip cikararak onon calismasini test edebilirsin ve hangisi
    senin icin uygunsa o sekilde kullanabilirsin, aksi halde bu
    parametrelerin cogunu bootloader ile veya acilista "append" etmen gerekir.

    > fedora'nin standart kernelini make oldconfig ile nasil update edebilirim 2.6 'ya ? 2.4'un config dosyasinda nptl fln diyor, bu dosyayi .config olarak linux-2.6.0 dizinine atip make oldconfig mi demem lazim ?
    boylesi cok daha mantikli..
    make menuconfig ile tekrar gozden gecirirsen _sanirim_ fazla sorun cikmaz

      bunu dedigimde istemedigim seyleri de yapabiliyor. (yaptigimda usb
    faremi tanitmak icin initrd'de ekstra opsiyonlar kullanmam gerekmisti)

    hemen belirteyim ben hic Fedora kullanmadim, hatta 7.3'ten beri de
    RedHat kullanmadim o yuzden initrd de mouse nasil ayarlanir tam olarak
    bilmiyorum da
    > /var/log/XFree86.0.log dosyasini size ozel olarak yolluyorum.. Tekrar tesekkur ederim ilgilendiginiz icin...

    dosyayi inceledim ama asil yeni kernelde calisan XFree86'nin log'u
    gerekiyor :)