[linux-ileri] Re: Swap kullanımı

---------

From: Murat Koc (murat.koc@frontsite.com.tr)
Date: Sun 22 Feb 2004 - 02:56:52 EST

    Selam,
    > Bu konu acilmisken benim kullandigim bir sistemde 2 gb ram var ve ram
    > kullanilmadigi zaman bile cok az da olsa (800 MB swap var ) swap kullandigi
    > gozukuyor. Gerci surekli ayni olmasi da ilginc. Yani surekli 20-30 mb
    > kullniyor gozukuyor. Bu konuda yorum yapilecek var mi? Ayrica bir uygulamaya

    Hımm enteresan buna biraz bakmak lazım.

    > ram ayrildiginda tamamini almis gozukmuyor. 2 gb ram olan bir makinada 500
    > mb uygulama ram ayiriyorum, ancak free ile baktigimda o uygulamanin 500 mb
    > ayrildigi gozukmuyor. Windows mantigi gibi dusunmek hatali galiba. Linuxda
    > uygulama, kullanmadigi zaman rami kendisine ayirmiyor diyebilirmiyiz?

    500mb i nasıl ayırıyorsunuz? eğer allocate ediyorsanız ve kernel eğer
    verebiliyorsa size bu miktarı verecektir. Ayrıca free ile bakmak yerine
    /proc/_uygulamanın_pid_i/status dan bakmanız gerekir. Böylece gerçekten
    görürsünüz uygulamanız ne durumda. Fakat uygulamanın serbest bıraktığı
    memory i kernel neden illa ayırsın ki o process e? İhtiyaç olan
    ba3333şka yerde kullanır.

    --
    |          |  Murat Koc
    |          |  Manager & IT Consultant
    |    FRONT |
    |==========|  FrontSITE Bilgi Teknolojisi A.S.
    |_____SITE_|  http://www.frontsite.com.tr/
    -- File: signature.asc
    -- Desc: This is a digitally signed message part