[linux-ileri] Re: [linux-ileri]Re:kernel2.6.2sorundevam

---------

From: Murat Koc (murat.koc@frontsite.com.tr)
Date: Thu 19 Feb 2004 - 02:22:04 EST

    > Selamlar;

    Selam,

    > module-init-tools'u tekrar derleyin ama once modutils sonra
    > module-init-tools 2.6.2 de ayni sorunu ben bu sekilde sozdum. depmod
    > yazdiginiz zaman QM_... not defined yada benzeri bir hata msj aliyorsaniz
    > cozumunuz bu :)

    Bu bir çözüm değildir.
    QM hatası eski modutils kullanılması durumunda oluşur çünkü yeni modül
    yapısına uygun değildir. En son hatırladığım kadarı ile update edilmişti
    gerçi. module-init-tools ise önceden modutils de olan rmmod, lsmod ...
    gibi komutları old diye linkler dolayısı ile siz zaten module-init-tools
    derleyip yüklediğiniz zaman modutils paketlerini kullanmamış olursunuz.

    Unresolved symbols hatası kernel kodlarında misal modülün kullanacağı
    bazı fonksiyonlar ilgili subsystem kodu tarafından export edilmemişse
    karşınıza çıkar. Bu ise ya kodda gerçekten export edilmediği dolayısı
    ile diğer kod tarafından kullanılamayacağı (ki bu durumda kodda sorun
    vardır) veya bir sürü patch yapmışşsınızdır ama düzgün olmamıştır,
    /lib/modules/`uname -r` duruyorken kernel config de değişiklik
    yapmışsınızdır fakat diğer modülleri silmemişsinizdir ve ilgili olan kod
    yeni kernelda dahil edilmediği için fonksiyon yoktur ortada vs vs
    sebeplerden dolayı olur.

    Dolayısı ancak ve ancak ile sıfır bir derleme yapmak eğer kodda sorun
    yoksa sorunu çözecektir.

    --
    |          |  Murat Koc
    |          |  Manager & IT Consultant
    |    FRONT |
    |==========|  FrontSITE Bilgi Teknolojisi A.S.
    |_____SITE_|  http://www.frontsite.com.tr/
    -- File: signature.asc
    -- Desc: This is a digitally signed message part