[linux-ileri] Re: gcc optimizasyon parametreleri

---------

From: Enver ALTIN (enver.altin@frontsite.com.tr)
Date: Sat 07 Feb 2004 - 15:38:46 EST

    On Wed, 2004-02-04 at 13:07, Volkan YAZICI wrote:
    > -O3 -fomit-frame-pointer -s -pipe
    -pipe sadece derlenme suresini kisaltiyor, gcc tarafindan kullanilan as,
    ld gibi araclarla iletisim icin pipe kullanimini sagliyor. Baska bir
    fonksiyonu yok. -fomit-frame-pointer parametresi zaten (diger bircok
    benzer parametre gibi) -O3 ile imply edilir, ayrica gerekli degil. -O3
    aslinda tek basina yeterli.

    -s de olusturulan binary dosyanin icerisindeki debugging datanin strip
    edilmesini saglayacak.

    > SORU: (genel cercevede sorunun sadece hiz ve stabilite oldugu goz
    > onune alinarak, debugging falan istenmeyecek sekilde) gcc ile bir
    > program derlerken, programin kendi "./configure --help" listesinden
    > yer alan optimizasyon parametrelerinden baska, gcc icin CFLAG
    > degiskeninde hangi parametreleri kullanmami onerirsiniz?

    -march ile CPU turu belirtmek disinda CFLAGS ve CXXFLAGS (C++ icin) ile
    oynamamak daha faydali olabilir. Buna karsin, -march=pentium4 veya
    -march=athlon-xp gibi tanimlarin cok faydali olmadigini hatirliyorum.
    Baris (Metin) ile gundelik geyiklerimizden birinde
    Pentium-optimized-i386 ile derlenen Debian/GNU Linux'un sisteme ozel
    derlenen Gentoo'dan cok az bir miktar daha hizli oldugu yonunde
    dagitimsal bir benchmark'in varligindan bahsetmisti. Okuyorsa yazacaktir
    sanirim.

    --
    |          |  Enver ALTIN (a.k.a. skyblue)
    |          |  Software developer, IT consultant
    |    FRONT |
    |==========|  FrontSITE Bilgi Teknolojisi A.Þ.
    |_____SITE_|  http://www.frontsite.com.tr/
    -- File: signature.asc
    -- Desc: This is a digitally signed message part