[linux-ileri] Re: detektorler

---------

From: Teoman Naskali (tnaskali@gsu.edu.tr)
Date: Tue 03 Feb 2004 - 15:05:37 EST

    Selam, tez konum icin robot yamistim, webcamdan grountu alip bir yolu takip
    ederken yol kenarindaki trafik isaretlerini de okuyordu.

    Karakoyden dogrudan printer portuna takilan bir devre almaniz mumkun,
    "hobby" devreleri diye satiliyor. Ustunde 4 tane rolesi olan ve 4 tane de
    input u olan bir devre.

    Buna ek olarak, hareket sensoru diye bir devre de satilyor, zannedersem isik
    sensoru de var. (3- 5 milyonluk devreler bunlar)

    nem ve sicaklik icin zannedersem devre voltmetre gibi calisiyor, onu bir
    Alicengiz olayiyla mikrafon girisine uydurmaniz icabedebilir.

    Web cam konusuna geldince ben projemde qgcam diye bir program kullanmistim,
    bu basit program goruntuyu webcamden alip ekrana getiriyor, burada
    parlaklikla oynamak mumkun, ama biraz robot vision kitaplarini
    karistirisaniz kolaycana hareket algilatabilirsiniz.

    Alarm sistemine gelice yukarida anlattigim devredeki rolelere isik falan
    baglayabilrisiniz, siren de olur hatta istiyorsaniz size nasil tufek
    baglayip atasleyebileceginizi de anlatabilirim (zannedildiginden cok daha
    basit).

    Teoman