[linux-ileri] Re: Mandrake 10 Sorunlari

From: Bulent Tatlidil (btatlidil@infotron.com.tr)
Date: Fri 06 Aug 2004 - 11:58:52 EEST

>Apache nin agir calismasini nerde cikariyorsunuz? Kac tane sanal alan
>adi barindiriyorsunuz? Sistem yukune bakarak apache nin "agir" calismasi
>hakkinda yorum yapmak yanlis olabilir.

Gercekten agir calisip calismadigini kontrol icin bir yuk testi de
yapabilirsiniz.
Genelde agir olmanin sebebi yanlis config
(startservers,min-maxspareServers, MaxRequestPerChild
degerleri, HostnameLookups on olmasi gibi) olabilir,
Apache ile birlikte gelen "ab" veya apache2 ile gelen "ab2" test
aracini kullanabilirsiniz.
ornek : ab2 www.test.com/
 istek sayisini 1000'e cekip :
ab2 -n 1000 www.test.com/
yine concurrent baglantiyi 10 ile deneyip toplam 1000 istek icin :
ab2 -n 1000 -c 10 www.test.com/
daha fazlasi icin : ab2 -h
Bundan farkli olarak sourceforge.net 'te pek cok apache stress/load
testi yazilimi bulabilirsiniz.
kolay gelsin.

Bulent Tatlidil