[linux-ileri] Re: samba3 turkce

From: Nilgün Belma Bugüner (nilgun@superonline.com)
Date: Wed 21 Apr 2004 - 17:11:34 EEST

Selam,

windows'da uygulanan çözüm kötü bir çözüm; bu çözüm UTF-8'in
yaygın kullanılmadığı, 255 karakterlik karakter kümelerinin
kullanıldığı zamanlarda kullanılmış "hiç yoktan iyidir"
bağlamında bir çözüm. Şimdi UTF-8 var ve libc yerellerinde
hangi harf hangisinin büyüğü/küçüğüdür tanımlanmıştır.

Ayrıca libc üzerinde bu karakter dönüşümleri için bizim
yerelimizi kullanarak yapılan bir geliştirme zaten mevcut:
http://sources.redhat.com/ml/libc-hacker/2003-11/msg00147.html
Bu iletiyi ve bununla ilintili iletileri okursanız, geliştiricilerin
böyle garip çözümlerle uğraşmadığını sanırım göreceksiniz.

Samba için şu yapılabilir. Samba yapılandırma dosyasına
hangi makinaların Unicode bilmeyen makinalar oldukları
belirtilebilir ve bu makinalardan gelen dosya isteklerinde
iconv dönüşümlü dosya isimleri ile işlem yapılabilir.
Bunu yaparsanız faydalı olur. Iconv ile gayet düzgün
yapılan dönüşümü bir windows garabeti ile kirletmeyin derim.

Esen kalın,
Nilgün

Pazartesi 19 Nisan 2004 16:24 sularında, Serdar KÖYLÜ şunları yazmıştı: