[linux-ileri] Re: ghost for linux -**ACİL**-

From: A.Gurcan Ozturk (gurcan@gurcanozturk.com)
Date: Fri 16 Apr 2004 - 19:17:04 EEST

Her ne kadar istediginiz saati gecmis olsa da, diger arkadaslar icin
fikir verir diye yazmak istedim.

Image islemleri icin Knoppix CDsi ile boot edin makinanizi,
X ekranina hic girmeden image alabileceginiz icin bosu bosuna
X acmayin (boot: satirinda "knoppix 2" yazarsaniz " isaretleri olmadan
knoppix text tabanli olarak acilir.)

Daha sonra su - yazarak root olun. Image dosyasini kopyalamak istediginiz
disk kismini mount edin. (mount /dev/hdaX /mnt gibi bir komutla, siz uygun
kismi belirtin) Dikkat etmeniz gereken sey image cikartmak istediginiz
kismi mount ETMEYIN (zaten program hata verecek birazdan)

partimage programini calistirin, ekrandaki yonergeleri izleyerek islemi
bitirebilirsiniz.

2.93 GB'lik kismi Gzip olarak image almak benim sistemimde yaklasik 11dk
suruyor. Evdeki bilgisayarimda simdiye kadar 3 kez bu islemi yapabildim,
guzel calisiyor. Yalniz en son dun yapmistim, dunkunde MBR ile ilgili sorun
cikti, ekranda 99 99 99 seklinde yazilar cikti :)
Bende knoppix cdsi ile boot ettim tekrar, sonra mount ettim / dizinini /mnt
ye,
chroot /mnt;lilo;
komutlarini verip resetledim makinayi, duzeldi eskisi gibi calisti :)

Cok konustum:)

-Gurcan.