[linux-ileri] GIMP'te Parcalama Arizasi ??

From: ALPER KANAT (alper.kanat@isbank.net.tr)
Date: Thu 15 Apr 2004 - 21:58:50 EEST

Merhaba Arkadaslar,
Fedora Core 1 kullaniyorum. GIMP'in sadece ana paketlerini kaldirip
2.0'i kurdum ve dune kadar gayet guzel calisiyordu. Dun gece acmaya
calistigimda tepki vermedi. Konsoldan acmaya calistigimda da parcalama
arizasi diye hata verdi. Source RPM'den derleme yontemiyle kurulum
yapmistim yine kurayim dedigimde asagidaki hatayi aldim:

appending configuration tag "CXX" to libtool
appending configuration tag "F77" to libtool
*** Could not run GLIB test program, checking why...
*** The test program failed to compile or link. See the file config.log=20
for the
*** exact error that occured. This usually means GLIB is incorrectly=20
installed.
configure: error: Test for GLIB failed. See the file 'INSTALL' for help.
hata: /var/tmp/rpm-tmp.89101 =E7=FDk=FD=FE=FDnda hata (%build)
=20
=20
RPM derleme hatalar=FD:
    kullan=FDc=FD drc yok - root kullan=FDlacak
    grup drc yok - root kullan=FDlacak
    /var/tmp/rpm-tmp.89101 =E7=FDk=FD=FE=FDnda hata (%build)

rpm -qa | grep glib komutuyla paketlerin durumuna baktim, ciktisini
aynen yaziyorum:

[root@tunix root]# rpm -qa | grep glib
glibc-headers-2.3.2-101.4
glibc-common-2.3.2-101.4
glib-devel-1.2.10-11
glibc-2.3.2-101.4
glib2-2.2.3-1.1
dbus-glib-0.13-6
glibc-kernheaders-2.4-8.36
glib-1.2.10-11
glib2-devel-2.2.3-1.1
glibc-devel-2.3.2-101.4

Tum paketlerimi APT ile guncelliyorum genelde... Sizce sorun ne olabilir
? Sistemde gorunur baska bir hata yok. Sadece bir anda GIMP calismamaya
basladi gayet guzel calisirken.. Onerilerinizi bekliyorum. Burasi ileri
grubu oldugundan sorunla ilgili herhangi bir cikti falan isterseniz
direk yollayabilirim. Simdiden tesekkurler....