[linux-ileri] Re: snmpd configurasyonuyardım lütfen

From: Murat Koc (murat.koc@frontsite.com.tr)
Date: Fri 09 Apr 2004 - 14:57:43 EEST

> Murat Bey Merhaba,

Merhaba,

> Armut piş mantığında asla olmadım.
> Sözünüze biraz kırıldım.

Kırılmayın. Biz sizin buraya yazdıklarınız kadar sizi tanıyoruz değil
mi? Şunu düşünün birisi şunları yazıyor:

1-) Acil yardım edin snmp kurmam lazım
2-) yardım edin bunu mrtg ile yapmam lazım
3-) bunları hemen yapmam lazım acil

Ne düşünürsünüz? Birisinin üstünde bir iş olduğunu ve bunu bir şekilde
bu yolla yaptırmaya çalıştığını? Ben böyle düşündüm. Yoksa böyle bir
sistemin pek aciliyeti olmaz.

> Ben linux konusunda birşeyler öğrenmeye çaışıyorum.

Hepimiz öyleyiz.

> Bu benim kurmam gerken bir paket değil. Benim linuxle ilgili bir
> sorumluluğum da yok.
> Ben kendimi geliştirmek ve linux camiasına katılmak için çabalıyorum.

Hepimiz öyleyiz.

> Hazırını asla beklemedim. Tek beklentim birisi şurada hata var demesiydi.
> Öğrenerek gitmeyi tercih ederim. Bu gün linux son derece hızlı gelişen bir
> platform.

Hah işte bu durumda önce döküman okumasını öğrenmeniz gerekiyor. Genelde
herkes bunu yapıyor. Önce atlıyor aman şunu kurayım bunu yapayım diye
ama döküman filan okumak yok sonra ben bunu niye yapamıyorum oluyor.

Siz mrtg ile snmp den birşeyler almaya çalışırken merak edip snmp nedir?
ne yapar? nasıl çalışır? diye öğrenmek için uğraştınız mı?

yolladığınız snmpd.conf dosyasında iki yeri edit etmişsiniz ki gerisi
yok zaten. Ben açıkcası bunlara bakarak çok uğraşmadığınızı görüyorum.
Yanlışsam düzeltin lütfen.

gerek ucd-snmp nin gerek mrtg nin tonla dökümanı mevcut. Lütfen önce
bunları okuyun bilmiyorsanız ne olduklarını onları öğrenin, uğraşın
yapmak için olmadığı noktada ben bunları bunları yaptım ama şu şu
hataları aldım sistemim bu bu diyerek yazın o zaman yardımcı olmaya
çalışalım.

Emin olun o zaman gerçekten uğrasırız. Dikkat edin bu şekilde detaylı
anlatılmış olan sorulara kısa zamanda yanıt bulunabiliyor. Ama
müneccimlik yapılması istendiği zaman birileri ters (en azından ben)
tepki veriyor.

Listenin kızılcık sopalı adamı gibi oldum ama emin olun dediğim şekilde
bir çalışma yöntemi seçerseniz sizin için çok daha iyi olacaktır.

> Hepinize teşekkürler.
>
> Mesajı da yanlış gruba yazmışım sanırım. Murat Beyin uyarısı ile fark ettim.

Sadece siz değilsiniz :) Henuz hala linux-ileri nedir ne değildir çok
belli değil kimsenin kafasında. Ben şöyle tanımlasak nasıl olur diyorum.
Belli başlı konular var ve bunlarla ilgili listeler var. Bunlarla ilgili
bol miktarda döküman var. Bu dökümanlarda anlatılanlarla ve sorulanlarla
yapılamayan veya sorun çıkan soruların sorulduğu liste desek. kabaca
anlatabilmişimdir sanırım.

Yani misal kernel derliyorum ama işte ama derledikten sonra bunu ben
nasıl boot edeceğim. Bu doğal olarak bir linux başlangıç sorusu. İçinde
kernel geçiyor diye linux-ileri sorusu olması beklenemez sanırım.

Ama kernel derledim ama scsi aygıt açılırken oops veriyor veya derlerken
compiler şu bu warning/error veriyor dersek linux-ileri olur.

veya aslında toptan kapatalım linux-ileri listesini de rahatlayalım :)

> Rahatsız etmek istemezdim. Bundan sonra daha dikkatli olacağım.

Teşekkürler nezaketiniz için.

--
|          |  Murat Koc
|          |  Manager & IT Consultant
|    FRONT |
|==========|  FrontSITE Bilgi Teknolojisi A.S.
|_____SITE_|  http://www.frontsite.com.tr/

-- Attached file included as plaintext by Ecartis -- -- File: signature.asc -- Desc: This is a digitally signed message part