[linux-ileri] Re: DVD-R ile RH9'da yedekleme

---------

From: Alper Oguz (alperliste@showtv.com.tr)
Date: Tue 23 Sep 2003 - 07:40:04 EDT

    22.09.2003, 11:32, Necati Keseci wrote:
    NK> istiyorum. Aldigim yedeklerin birebir dosya formatinda olmasi
    NK> gerekiyor. Yani arsivlenmis, backup dosyalari seklinde
    NK> istemiyorum (ama bunu da bilgi olarak ogrenmek isterim, tar
    NK> falan). Cünkü aldigim yedeklerden gerektiginde winxp

    http://sss.linux.org.tr/?p=cs&category=55

    Buradaki örneklere ve man tar ile yardimina bakarak arsiv
    olusturabilirsiniz. Tar normalde sIkIstirmaz. Ayrica gzip veya bzip2
    ile sIkistirmalisiniz. Veya tar ile arsivi olustururken j veya z
    parametresi verebilirsiniz. Genellikle bzip2 ile daha iyi sIkIstirma
    oranlari elde edebilirsiniz.

    NK> lerden okuma yapilabilecek. Aslinda bu isi bir süredir win2000
    NK> file serverden yapabiliyorum ama o server artik 2.linux file
    NK> server olacagindan yedeklemeyi rh9 da konsoldan yapabilmeliyim.
    NK> Ayrica yedeklenen dosyalari icerik olarak compare/verify
    NK> edebilmem gerekiyor. Sadece dosya buyuklugu ve tarih
    NK> karsılastırması yetmiyor. Belki isin bu tarafini yazabilirim ama

    http://www.tldp.org/HOWTO/CD-Writing-HOWTO.html

    Ancak dosyalari nasil karsilastirabilirsiniz basit bir yol var mi
    bilemiyorum. Normalde dosyalari md5sum ile karsilastirabilirsiniz.
    DVD'ye yazdiktan sonra her dosya icin md5sum yapacak, orijinal dosya
    ve CD'deki dosya icin dönen degerleri karsilastiracak, farkli olursa
    uyari verecek bir script yazabilirsiniz.

    sevgiler

    --
     Alper Oğuz    alperliste@showtv.com.tr