[linux-ileri] xterm, vim, gvim ve türkçe

---------

From: Baris Erbas (berbas@anadolu.edu.tr)
Date: Thu 11 Sep 2003 - 01:13:49 EDT

    *This message was transferred with a trial version of CommuniGate(tm) Pro*
    Merhaba Arkadaslar,
    Ben bu listeye yeni üye oldum. Linux'e pek yeni sayilmam ama üstesinden bir
    türlü gelemedigim bir sorunum var.
    Sorun su:
    Suse 8.2 yükledim. Xtermde türkçe yazmak istedim ve TÜRKÇE NASIL? Belgesinde
    yazili olanlari yaptim ancak bunlari yapmadanda türkçe yazabildigimi
    farkettim. Xterm -en iso8859-9 ile xterm açtigimda locale ne olursa olsun
    türkçe yazilabiliyor. Bu sekilde açilmis bir xterm altinda vim kullanirkende
    türkçe karakterleri görebiliyor ve yazabiliyorum. Ancak bu xterm altinda bir
    gvim baslattigimda g s i harflerini yazamiyorum(tüm karakterleri
    görebiliyorum). Buna ek olarak yazdigim metni(filename.tex) LATEX'de
    derleyip görebiliyorum. UTF-8 kullandigimda hiçbir sorunum kalmiyor ancak
    fvwm pencere yöneticisi UTF-8 ile açildginda sorunlar çikariyor. Asil önemli
    olan ise herkes windows kullandigi için UTF-8 ile kaydedilmis bir dosya
    windows altinda dogru okunmuyor. Bunun yolununda "iconv" komutu oldugunu
    ögrendim ancak her defasinda bunlari tekrarlamak istemiyorum. Tek istegim
    bir xterm açmak ve vim ve gvim altinda UTF-8 kullnamadan türkçe yazabilmek
    ve latex ile dosyalarimi derlemek.
    Yardim edebilecek var mi?

    Tesekkürler

    Baris