[linux-ileri] NAT veya masqueraiding ??

---------

From: Bülent Yavuz (bulent.yavuz@telekom.gov.tr)
Date: Sat 06 Sep 2003 - 08:32:47 EDT

    Merhabalar tekrar;

    Bu kadar erken cevap geldiği için teşekkür ediyorum ilginize. Aslında benim
    asıl yapmak istedigim şu ..

    network üzerinde bazı makinalar porno sitelere ve oyun sitelerinie
    giriyorlar bazen bu da sıkıcı durumlar oluşturuluyor özellikle mesai
    saatlerinde .. Ben de bu amaçlar squid proxy ve squidguard kurdum baya iyi
    çalışıyor fakat

    yerel ağdaki networküm 192.57.1.0/24 şekinde ve 192.57.1.2 router üzerinden
    internete çıkılıyor.

    Normalde benim RH9 (192.57.1.3 ip adresli ) üzerinde iki ethernet var ama
    bunların ikisinide kullanmaya gerek yok sanırım yanlızca default gateway
    adresi olarak clientlara verip ( dhcp ) ile bir daha explorerlar üzerinde
    proxy ayarı yapmak istemiyorum. Yani dhcp serverdan 192.57.1.3 adresini dw
    olarak clientlara gonderip outlook ve interlet olaylarını çözmek istiyorum.

    Şu mevcut durumda clientlar 192.57.1.2 adresini default gateway olarak
    kullanıyıor ben ise redhatı default gateway olarak kullanmak istiyorum.

    Aslında basit gibi gozüküyor yani redhatın 192.57.1.0 networkünden gelen
    istekleri 192.57.1.2 adresine gondermesini istiyorum..

    Yardımlarınız için teşekkürler.

    Bülent