[linux-ileri] Re: GnuPG + Openldap

---------

From: S.Çağlar Onur (caglar.onur@tubitak.gov.tr)
Date: Thu 23 Oct 2003 - 03:34:37 EDT

    Selamlar;

        Cevap verdiğinizi henüz gördüm kusura bakmayın. Mevcut durum özetle şu;
        OpenLDAP + Postfix + Cyrus'lu bir posta sunucumuz ve OpenLDAP'ta kullanıcılarımız var. Ve ben GnuPG kullanan kullanıcılar için ( direkt linux veya plug-in vasıtası ile M$ üzerinde ) mevcut LDAP sunucumuzu keyserver niyetine kullanmak istiyorum. Yani sadece kullanıcıların aynı telefon numaralarını sakladıkları alan gibi bir alanı olsun oraya key'lerini import etsinler istiyorum.

        Aslında araştırıp bulduğum kadarıyla sorun LDAP taraflı değil GnuPG taraflı. Şu an kaynağın neresi olduğunu tam olarak söyleyemesemde aramalarım sonunda mevcut GnuPG'nin import , export fonksiyonlarının OpenLDAP schemaları ile uyumlu olmadığını bu uyumluluğun sağlanmasının GnuPG projesinin To-Do'ları arasında olduğunu okudum. Ortada sadece PGP Corp.'un yayımladığı ve PGP ile kullanılabilecek schema'lar var. ( Bunlarda yanılmıyorsam ticare LDAP sunucular için , incelemedim yani sadece okudum! )

        Yani sonuçta sadece kullanıcıların keylerini import ve/veya export etmek için LDAP'ta gerekli schema'yı yada gerekli schema zaten default geliyorsa ;=) alanın adını istiyorum.

    Not: Açıkcası söyle OpenSource bir keyserver bulamadım ( ama çok aramadım da ) yani eğer LDAP taraflı bir çözüm yoksa bir iki kaliteli LDAP ile çalışan keyserver adresi bile belki problemi çözmeme yardım eder en azından onların yolunu izlerim.

    Saygılar

    S.Çağlar Onur