[linux-ileri] Re: p4 veya xeon icin linux

---------

From: Enver ALTIN (enver.altin@frontsite.com.tr)
Date: Wed 01 Oct 2003 - 11:05:22 EDT

    On Wed, 2003-10-01 at 17:48, Onur Kucuk wrote:
    > Ornegin slackware dagitimi kullaniyorken, mevcut glibc'yi kaldirip
    > ayni surum glibc yi (ornegin slackware in source dizininden) alip
    > kendi islemcimize gore derlesek "onceki glibc ile derlenmis ve paket
    > halinde gelmis programlar" ne kadar etkilenir (performans artisindan
    > cok calisip calismama, kararliligin kaybolmasini soruyorum) ?

    gcc ile -march=i686 veya -march=pentium2 veya -march=pentium3 veya
    -march=pentium4 veya -march=athlon-xp (-mcpu parametresini kasitli
    olarak vermeyiniz) parametreleri kullanilarak derlenmis kutuphane ve
    programlar "binary compatible"dir. Linux linker, .so dosyalarindaki
    fonksiyonlari Win32'deki gibi index ile cagirmaktan anlamaz,
    fonksiyonlar yalnizca adlari ile cagrilir.

    Dolayisiyla stabilite sorununuz (gcc'nin guncel oldugunu ve belirtilen
    -march icin bilinen bir bug icermedigini varsayarak) olmaz, performans
    kazanirsiniz.

    > Yukaridaki gibi bir durumda gcc ile yeniden glibc derlerken march ve
    > mcpu disinda parametrelere dokunmamali (yani slackware den
    > ogrendigimiz parametreleri ayni sekilde kullanmali) mi, yoksa baska
    > secenekleri de degistirebilir miyiz ?

    Gonul rahatligi ile optimizasyon parametrelerini artirabilirsiniz. -mcpu
    belirtmeyiniz, -march halleder.

    Derleyici ve yardimci programlar arasindaki iliskiyi duzenleyen
    parametreler (-g, -pipe vb.) kullanabilirsiniz, ancak derleyicinin
    davranisini duzenleyen (-fomit-frame-pointer -ffast-math vb.)
    parametreleri kullanmayiniz, yalnizca optimizasyon parametrelerini
    kullanip gerisini onlara birakiniz; -O3 bircok -f parametresini kendisi
    imply eder gerektiginde.

    --
    |          |  Enver ALTIN (a.k.a. skyblue)
    |          |  Software developer, IT consultant
    |    FRONT |
    |==========|  FrontSITE Bilgi Teknolojisi A.Ş.
    |_____SITE_|  http://www.frontsite.com.tr/
    -- File: signature.asc
    -- Desc: This is a digitally signed message part