[linux-ileri] Re: p4 veya xeon icin linux

---------

From: Enver ALTIN (enver.altin@frontsite.com.tr)
Date: Wed 01 Oct 2003 - 09:42:14 EDT

    On Wed, 2003-10-01 at 15:56, Onur Kucuk wrote:
    > Slackware gibi yalin bir dagitimi az paketle kurup uzerine
    > kullanacaginiz programlari kendiniz derleyip kernelinizi de optimize
    > edebilirsiniz (ben bu aralar boyle yapiyorum).
    Bu yolla sadece bazı yazılımlar için performans artışı sağlayabilirsiniz
    (aritmetik hesaplama performansı gerektiren, mplayer gibi yazılımlar).
    Asıl performans, yeniden derlediğiniz yazılım tarafından kullanılan tüm
    kütüphaneler (en azından ld-linux.2.so, libc.so.6) de yeniden
    derlendiğinde sağlanıyor.

    Gentoo ve benzeri dağıtımlar, gayet tabii, bu durumdan en çok AMD Athlon
    üzerinde fayda görüyorlar. Ancak bu "yeniden derleme" ile kazanılan
    performans Intel CPU'lar üzerinde çok çok yüksek olmuyor, çünkü birçok
    dağıtım GCC ile zaten i386 için ama i686 optimized derlenecek biçimde
    hazırlanıyor.

    Her durumda, hep söylendiği gibi, çekirdeği donanıma göre derlemekte
    (yada debian için uygun kernel image tercih etmekte) ciddi fayda var.

    Saygılar,

    --
    |          |  Enver ALTIN (a.k.a. skyblue)
    |          |  Software developer, IT consultant
    |    FRONT |
    |==========|  FrontSITE Bilgi Teknolojisi A.Ş.
    |_____SITE_|  http://www.frontsite.com.tr/
    -- File: signature.asc
    -- Desc: This is a digitally signed message part