[linux-ileri] Re: Dosya Sistemi Onemli!

---------

From: Serdar KÖYLÜ (serdarkoylu@fisek.com.tr)
Date: Sat 29 Nov 2003 - 06:06:30 EST

    Selamlar..

    On Sat, 29 Nov 2003 12:40:56 +0200
    Gokhan Geyik <gokko@gmx.com.tr> wrote:

    > Merhaba.
    >
    > Sevimlimi sevimli bir celeron 433 sahibiyim.Onu daha sevimli yapan $ey
    > ise 128 RAM olu$u.
    > Slackware kullaniyorum.Cok memnunum sistemimden.Onun daha iyi
    > cali$abilmesi icin bir suru deneme yapiyorum.Bunlardan birkacini
    > sizlere dani$mak istedim.
    >
    > bolumlemelerimi;
    >
    > swap
    > /boot
    > /
    > /home

    Bunu, swap ve / olacak sekilde yapabilirseniz, birazcik daha performans
    kazanabilirsiniz..

    > $eklinde yapiyorum.Swap'i ilk sektore almamdaki amac biraz eskilerden
    > kalan bi takinti.Harddisk ilk sektorlere daha hizli eri$ir takintisi
    > bu.

    Makul bir takintidir. FAydalidir. Ama eger diskiniz asiri dolacaksa,
    swap'i ortalara bir yerlere koymak daha makul olabilir.

    Genelde dagitimlar varsayilan olarak SWAP'i ortadaki silindirlere denk
    getirmeye ugrasir. Fakat, yeni (>2.1 GB) disklerdeki LBA geometri
    translasyonu yuzunden ortaya koymaya calistiginiz swap cogu zaman diskin
    yavas olan dip kisimlarina isabet edebiliyor. Bu yuzden diskin gercekten
    kafa hareketinin ortasina tekabul edecek kismini bulmak icin diskin
    datasheetlerinden filan faydalanip iyice hesap yapmak gerekebiliyor.

    > Dosya sistemi olarak ext2 kullaniyorum.Bir ev kullanicisi oldugum icin
    > journaling ihtiyaci hissetmedim.
    > Asil sorum bu zaten.
    > Reiserfs,Ext2 ve Ext2 tercihlerim soz konusu.
    > Yada JFS.
    > Bir Celeron icin bunlarin hangisi daha uygun olur.?
    > Onemli olan sistem kaynaklarimi cok az kullanmali ve hizli olmali.

    ext2 saglamdir. Ama yavastir. Bilhassa sizin dusundugunuz gibi
    kullanimda. Bu yuzden size ReiserFS ve XFS'i tavsiye ederim. ReiserFS
    biraz cabuk gocer ama bu tabirden zirt pirt coker manasini cikarmayin.
    Ext2 mesela 10 yil gocmeden kullanilabilir, Reiser ise 2-3 yil diyelim.

    Bizim gibi sisteme iskence eder halde aleti kullanmiyorsaniz, ReiserFS'i
    cokertmeniz bir hayli zor.

    Genede ReiserFS kullanmak istiyorsaniz, vede reiserfs kullanan diger
    arkadaslar icin kucuk bir tavsiyem var. /etc/modules.conf dosyasini
    mutlaka bir kac yere yedekleyin. ReiserFS tamamiyla cokmesede bazen bu
    dosyayi her ne hikmetse bozuyor. Ses, ethernet vs. ne varsa yeniden
    ayarlamaniz gerekiyor. Eger yedeklerseniz, hasbel kader basiniza gelirse
    bu durum, yedegini /etc'ye kopyalarsiniz..

    Saygi ve sevgiler..