[linux-ileri] Dosya Sistemi Onemli!

---------

From: Gokhan Geyik (gokko@gmx.com.tr)
Date: Sat 29 Nov 2003 - 05:40:56 EST

    Merhaba.

    Sevimlimi sevimli bir celeron 433 sahibiyim.Onu daha sevimli yapan $ey
    ise 128 RAM olu$u.
    Slackware kullaniyorum.Cok memnunum sistemimden.Onun daha iyi
    cali$abilmesi icin bir suru deneme yapiyorum.Bunlardan birkacini sizlere
    dani$mak istedim.

    bolumlemelerimi;

    swap
    /boot
    /
    /home

    $eklinde yapiyorum.Swap'i ilk sektore almamdaki amac biraz eskilerden
    kalan bi takinti.Harddisk ilk sektorlere daha hizli eri$ir takintisi bu.

    Dosya sistemi olarak ext2 kullaniyorum.Bir ev kullanicisi oldugum icin
    journaling ihtiyaci hissetmedim.
    Asil sorum bu zaten.
    Reiserfs,Ext2 ve Ext2 tercihlerim soz konusu.
    Yada JFS.
    Bir Celeron icin bunlarin hangisi daha uygun olur.?
    Onemli olan sistem kaynaklarimi cok az kullanmali ve hizli olmali.

    Te$ekkurler

    --
    Gokhan Geyik <gokko@gmx.com.tr>
    www.gokko.net