[linux-ileri] Re: kernel derleme

---------

From: Erçin EKER (erc.caldera@gmx.net)
Date: Mon 03 Nov 2003 - 03:44:46 EST

    Mon, 3 Nov 2003 09:39:18 +0200 tarihinde
    "Ozgur Tekinsen" <otekinsen@egeseramik.com>'nin yazdıkları:

    > Benim kafami karistiran sistemin default kerneli calisirken /boot
    > altinda System.map diye bir dosya var. Ben bununla ilgili birsey
    > yapmadim mesela. Bilmiyorum ilgisi var mi?? Birde lilo.conf da initrd
    > satiri var. Bununla ilgilide birsey yapmadim.
    >
    > Sizce neden calismiyor???

    merhaba,

    bu sorun linux-başlangıç listesine daha uygun.

    sorun büyük ihtimalle reiserfs desteğinin modül olarak derlenmesinden
    kaynaklanıyor. initrd modüllerin açılış esnasında kullanılabilmesini
    sağlıyor (çekirdeği initrd desteği ile derlediniz değil mi?), doğal
    olarak reiserfs modülü yüklenemediği için kök dizine ve /boot dizinine
    ulaşamıyor. şimdi initrd dosyası oluşturalım:

    [root@ATHENA boot]# mkinitrd initrd.img-2.4.22-ac4 2.4.22-ac4
    [root@ATHENA boot]# ls -l initrd.img-2.4.22-ac4
    -rw-r--r-- 1 root root 28486 Eki 29 19:40
    initrd.img-2.4.22-ac4

    komutun açıklaması : # mkinitrd <isim> <çekirdek ismi>

    (geçerli çekirdek isimleri /lib/modules dizini altındaki dizin
    isimlerine bağlı)

    bunda sonra da lilo kullanıyorsanız /etc/lilo.conf dosyası, grub
    kullanıyorsanız /boot/grub/menu.lst dosyasında yeni derlediğimiz
    çekirdek bölümüne initrd ile ilgili seçeneği girin:

    # lilo.conf tan örnek bir girdi

    image=/boot/bzImage-2.4.22-ac4
            label="linux-2422-ac4"
            root=/dev/hda6
            vga=788
            initrd=/boot/initrd.img-2.4.22-ac4
            append="devfs=mount acpi=off pci=biosirq"
            read-only

    -----
    menu.lst için aynısı

    kernel (hd0,5)/boot/bzImage-2.4.22-ac4 root=/dev/hda6 devfs=.....
    initrd (hd0,5)/boot/initrd.img-2.4.22-ac4

    lilo-grub'ı yeniden kurun. artık bilgisayarınızı yeni çekirdek
    ile sorunsuz olarak açabilirsiniz.

    bu arada"make mrproper" derseniz.config dosyasına elveda
    diyebilirsiniz. bu işlem sonunda geriye sadece linux çekirdek kaynak
    kodu kalır (mrproper da zaten deterjan [Meister Proper] ismi:)), bunun
    yerine "make clean" kullanın derim (çekirdek yapılandırmasını baştan
    yapmak istemiyorsanız)

    kolay gelsin.

    --
    Erçin EKER