[linux-ileri] kernel derleme

---------

From: Ozgur Tekinsen (otekinsen@egeseramik.com)
Date: Mon 03 Nov 2003 - 02:39:18 EST

    Suse 8.2 kurulu olan PII350 196MB Ram makinamda belki biraz daha performans kazanirim umuduyla kernel derlemek istedim.
    Yaptigim isler sirasiyla;
    /usr/src/linux altında
    #make mrproper
    #make menuconfig
        burada /boot altidaki vmlinuz.config dosyasini yukleyerek mevcut kernel in konfigurasyonu uzerinden giderek hic ihtiyacim olmayacak secenekleri kaldirdim. FileSystemlere ise hic dokunmadim.
    #make dep
    #make clean
    #make bzImage
    #make modules
    #make modules_install
    Olusan kerneli vmlinuz.yeni olarak /boot a tasidim.
    buraya kadar hersey problemsiz yurudu.

    Daha sonra lilo.conf daki eski kernel ayri bir secenek olarak tutarak yeni kernel i de buraya ekledim.
    #lilo ile guncelledim.

    Yeni kerneldan acmak istedigim de root partition i mount edecekken kernel panic oluyor. Sanirim reiserfs modulunu yukleyemedigini soyluyor. Fakat reiserfs, modullerin oldugu yerde var.

    Benim kafami karistiran sistemin default kerneli calisirken /boot altinda System.map diye bir dosya var. Ben bununla ilgili birsey yapmadim mesela. Bilmiyorum ilgisi var mi??
    Birde lilo.conf da initrd satiri var. Bununla ilgilide birsey yapmadim.

    Sizce neden calismiyor???