[linux-ileri] Re: kernel derleme

---------

From: Onur Kucuk (onur@kablonet.com.tr)
Date: Mon 03 Nov 2003 - 08:56:24 EST

    "Ozgur Tekinsen" <otekinsen@egeseramik.com> wrote:

    OT> Suse 8.2 kurulu olan PII350 196MB Ram makinamda belki biraz daha
    OT> performans kazanirim umuduyla kernel derlemek istedim. Yaptigim
    OT> isler sirasiyla;/usr/src/linux altında
    OT> #make mrproper
    OT> #make menuconfig
    OT> burada /boot altidaki vmlinuz.config dosyasini yukleyerek mevcut
    OT> kernel in konfigurasyonu uzerinden giderek hic ihtiyacim
    OT> olmayacak secenekleri kaldirdim. FileSystemlere ise hic
    OT> dokunmadim.
    OT> #make dep

    OT> #make clean --> bu burada pek bir ise yaramiyor, nasilsa onceden make mrproper yaptiniz

> [...]

     Suse 8.2 yi cok kurcalamadim ama anladigim kadariyla dosya sistemleri ile ilgili destek cekirdegin icine gomulmek yerine initrd (initial ramdrive sanirim) icerisine konuyor. Boylelikle kucuk bir cekirdeginiz, ancak bu cekirdegin boot ederken hafizaya yukledigi ve icerisinden bazi dosyalari aldigi bir gecici imaj olusturuluyor.

     En kesin cozum, kullandiginiz dosya sistemini cekirdegin icine gommek (yani modul olarak degil * olarak isaretlemek)

     Ancak eger yukarida dusundugum gibi yapiliyorsa, kullanacaginiz cekirdek icin uygun bir initrd olusturmaniz da isinizi gorebilir.

     mkinitrd /boot/initrd_dosya_ismi cekirdek_surumu

     gibi bir komuttu sanirim.

     Aslinda suse de initrd nin kullanilmasi daha cok bootsplash (acilista gordugunuz animasyon, terminal arkaplan resmi vs.) i cekirdege gommemek olmali. Yani bu resim vs. disinda onemli birsey icermiyorsa (ki sanmiyorum) initrd olusturmadan sadce dosya sistemi destegini cekirdek icine gomun gecin.

    --
     Onur Kucuk
     <onur@kablonet.com.tr>