[linux-ileri] Re: bandwith kisitlama

---------

From: Serdar KÖYLÜ (serdarkoylu@fisek.com.tr)
Date: Thu 27 Mar 2003 - 17:52:22 EET

    Selamlar..

    On 27 Mar 2003 16:11:13 +0200
    =D6zmen Emre DEM=DDRKOL <ozmend@sakarya.edu.tr> wrote:

    > merhaba;
    > gelismis yonlendirme islemleri ile ilgili seminer notunuzu
    > okudum.
    > anladigim kadariyla kernela adv-root. ip filter gibi destekleri
    > verdikten sonra, butun islemler netfilter uzerinde yapiliyor. sanirim
    > bazi patchlar da ekliyoruz. Umarim dogru anladim. squid icin olan
    > kisitlama ise kazaa v.b. web uzerinden paylasim yapan programlara
    > yonelik.

    Kernel hic TCP/IP olmadan da calisabilir. Sizin ihtiyaciniz olan
    advanced routing bilesenlerini secmeniz gerekiyor bu nedenle. Temel
    kaide olarak, standart, CBQ vs. olmayan simple router, bir server
    sistemi icin daha yuksek ag performansi saglayabilir.=20

    Benim gordugum dagitimlarla gelen kernellerin pek cogu uygun sekilde
    konfigure derlenmis oluyor.=20

    ipfilter, BSD uzerindeki firewall. Linux'un yeni firewall'u netfilter.
    Bu ise temelde routing cevriminden farkli bir alt sistem. Aslen
    dilediginiz isi yapmak icin netfilter'e ihtiyaciniz yok. Ama netfilter
    ile paketleri cok daha kolay isaretleyebilirsiniz. Bu
    isaretledikleri de classifier olarak kullanabilirsiniz. Bu sayede de
    filtreleme islevlerini kolaylastirirsiniz.

    > Eksik ya da yanlis anladigim bir konu var mi sizce???
    >=20
    > Bu arda mrtg yi sadece band akisimizi izlemek icin kullanicam.
    > band
    > kisitlamak icin olmadigini biliyorum. yanlis anlasilmasini istemem.

    Zaten bunlari okuyan baskalarinin da yanlis anlamasini onlemek icin o
    notu dusmustum. Hic bir sey yazmasam bazilari arada bir baglanti kurmaya
    calisabilirlerdi.

    =20
    > yardiminiz icin simdiden tesekkur ederim. iyi calismalar

    Kazaa'yi bilmiyorum. Linux ile calisiyor mu ? Bende eDonkey var. Onuda
    dun aksam kurdum. O Web portlarini kullanmiyor gordugum kadariyla,
    kendine farkli bir port acip dinlemeye basliyor cunku.

    Saygi ve sevgiler..