[linux-ileri] Re: amd athlonxp 2000 - kt4v MSI board ve gf4 nvidia hk

---------

From: Onur Kucuk (onur@kablonet.com.tr)
Date: Mon 24 Mar 2003 - 18:56:21 EET

    > Bir anakart ve cpu upgread işleminden sonra; Redhat 7.3 içerisnde
    > nvidia duruculerini tastamam yukledim ve test işlemine basladım
    > glxgears 2000 f/s ancak daha onceki celeron makinem bunu 2800 f/s
    > olarak gosterirdi.

      Suruculerin dogru yuklendigininden emin misiniz ? Ya da gears dogru
    opengl libleri mi kullaniyor ? CPU'nun gucunun arttigini dusunursek bana
    software rendering yapiyor gibi geldi. Gears aslinda mesa paketinin bir
    parcasi oldugu icin, ornegin /usr/lib/libGL.so yerine inatla
    /usr/X11R6/lib/libGL.so.1.2 pesinde kosuyor, bulamazsa da baska bir lib
    kullanarak (/usr/lib altinda nvidia suruculeri varken /usr/X11R6/lib
    altinda mesanin suruculerinin kalmasi yuzunden) mesa ile software
    rendering yapiyor olabilir. Cozum icin /usr/lib deki nvidia lib lerini
    /usr/X11R6/lib altinda kopyalamak ve libGL.so , libGL.so.1, libGL.so.1.2
      gibi linkler olusturmak yeterli olur.

      Mumkunse X calisiyorken yapmamanizda fayda var.

      Ayrica test icin mesa demolari yerine baska bir program deneme
    sansiniz varsa tavsiye ederim. Ornegin tuxracer ya da quake3 gibi bir
    oyun :)

    > sorunun daha sonra agp 4x olan kartı PCI olrak
    > gorsungun anladım. Bu donaım uzerinde bunu 4x olarak yapan varmı.

      Aslinda AGP de temelde bir PCI bus dir. Burda bir sorun yok. VIA
    sistemler de 4x AGP calisiyor :) Ancak bazen size sacinizi basinizi
    yoldurtabiliyor. Boyle durumlarda ozellikle kernelin yeni olmasini
    (agpgart) ve nvidia suruculerinizin yeni olmasini tavsiye ederim. Ayrica
      agpgart ve nvidia nin agp destegi ile biraz oynamaniz (ornegin
    agp_try_unsupported gibi parametreler ile modul yuklemeniz) gerekiyor.
    Daha fazla bilgi suruculerle beraber gelen dokumanlar ve kernel
    modulunun kodlari icerisinde var.

      Tavsiyem rpm kurmak yerine tar.gz dosyalarini kullanin.

    > Diger bir sorun slack 9.0 gececegim zaman via ses kartı bu anakart
    > uzerinde onboard olarak geklmekted bunula ilgili bir sorun olurmu.
    > Tecrubesi olan arkadaslar varmıdır.

      Problem yaratan / calismayan bir onboard ses kartina denk gelmedim.
    Marka model verirseniz daha kesin konusabilirim (sordugum ac97 degil,
    genelde ac97 sistemini kullanirlar ancak ac97 bir ses cipi degildir.
    Ac97 adi altinda es137x, ad18xx vs. ses cipleri genelde onboard
    gelmekte) ancak bir sorun cikacagini hic sanmiyorum. Hele hele slackware
    9 da :)

      Saygilar,
      Onur Kucuk