[linux-ileri] Re: 2 gb Qzeri?= dosya desteği

---------

From: Enver ALTIN (enver.altin@frontsite.com.tr)
Date: Fri 27 Jun 2003 - 17:32:04 EEST

    On Fri, 2003-06-27 at 16:47, Seref Tufan Sen wrote:
    > Daha önceki e-postaların birinde dikkatimi çekmişti ext3'ün 2GB'tan
    > büyük dosya desteği yok diye. Bu doğru değil. Ext3'te de diğer dosya
    > sistemlerinde olduğu gibi bu desteğe sahip. Bu kadar büyük bir dosya
    > kopyalamadım hiç ama, ftp ve diğer yöntemler işe yaramıyor ise
    > arkadaşımızında belirttiği gibi nfs üzerinden paylaştırıp cp olmadı
    > cat kullanarak kopyalanabilir diye düşünüyorum. Ne kadar doğru
    > bilemiyorum , deneme yanılma gerektiriyor.

    GNU fileutils ve bash de dosya boyu icin signed long integer (1+31bit)
    kullaniyor, dolayisiyla 2G'dan buyuk dosya boylarini yonetemiyorlar.
    Benzer sorunlari bircok yazilim yasiyor, ornegin Apache ve squid log
    dosyalari 2G boyuna ulasirsa her iki servis da duruyor.

    Tekrarliyorum, sorun dosya sisteminde veya cekirdekte degil. 2G siniri,
    dosyayi okuyup yonetecek fonksiyonlari saglayan kutuphaneden
    kaynaklaniyor.

    Eger sisteminizdeki glibc kutuphanesini -D_FILE_OFFSET_BITS=64 ile
    derlerseniz buyuk dosyalar icin destegi mevcut yazilimlar icin de
    saglayabilirsiniz, ancak boyle derlenmemis sistemler icin de calismasini
    istediginiz yazilimlar icin ilgili fonksiyonlarin 64bit destegi olan
    surumlerini kullanmalisiniz (open64(), read64() gibi).

    Geciken yanit icin uzgunum,

    Iyi calismalar

    --
    |          |  Enver ALTIN (a.k.a. skyblue)