[linux-ileri] Re: ext3 journal okunamiyorsa?

---------

From: Enver ALTIN (enver.altin@frontsite.com.tr)
Date: Wed 25 Jun 2003 - 21:12:28 EEST

    On Wed, 2003-06-25 at 21:14, Ozan Eren Bilgen wrote:
    > merhaba,

    Merhaba,

    > hde6'nin journal sonlandiricisini kaybedip boyuna okumaya calistigini
    > dusunuyorum. mkfs'le formatlamaktan baska yol var mi?

    Bahsettiginiz gibi bir sorun olusmasi zayif bir ihtimal, ancak siz
    bilirsiniz.

    Ilgili bolumu ext2 olarak mount etmeyi deneyin:

            mount -t ext2 /dev/hde6 /mnt

    eger basarili olursaniz ve icerisinde onemli veri varsa hemen
    yedekleyin. En dogrusu da yeniden mkfs yapmak olacaktir. Tabii tune2fs
    ile journal'i cikarip tekrar ekleyerek dosya sistemini kurtarmayi
    denemek de bir baska macera ancak replay edilmemis bir journal dosyasini
    silmek riskli bir is ve veri kaybina neden olabilir.

    --
    |          |  Enver ALTIN (a.k.a. skyblue)
    |          |  Software developer, IT consultant
    |    FRONT |