[linux-ileri] Re: mail sunucu

---------

From: Murat Koc (murat.koc@frontsite.com.tr)
Date: Fri 20 Jun 2003 - 15:44:52 EEST

    Selam yine,

    > Eger boyle bir high-availability, failover turu bir sisteme ihtiyac
    > duyuyorsaniz bir miktar parayi gozden cikarmaniz gerekecektir ve bu tur

    Burada donanim bazinda parayi gozden cikarmaniz gerek istemistim. Ben
    ugrasamam baskasi yapsin derseniz yine bir miktar para gozden cikarmaniz
    gerekir ayri :)) ama esas miktar donanim a gidecektir. Haydi
    load-balacer neyse diyelim ortalama bir makina koyarsiniz ama arkadaki
    storage server ve uzerine koyacaginiz saglam bir file system icin bir
    kac $10k gozden cikarmaniz lazim. Tabii sisteminiz hakkaten bu tur bir
    yatirim icin agir ise zaten goze almissiniz demektir. Yok deneme amacli
    yapacagim filan derseniz arakaya ayri bir storage server koymadan bir
    makinanin ustundeki diskleri de storage server gibi kullanabilirsiniz.
    Coda filan kullanabilirsiniz. Bu durumda bayagi bir tasarruf etmis
    olursunuz :)

    Murat Koc			     mail:murat.koc@frontsite.com.tr
    Manager and IT Consultant
    frontsite Bilgi Teknolojisi A.S.     tel: +90 212 356 16 33(pbx)
    				     fax: +90 212 356 16 36