[linux-ileri] Re: mail sunucu

---------

From: Murat Koc (murat.koc@frontsite.com.tr)
Date: Fri 20 Jun 2003 - 15:16:04 EEST

    Selam,

    > Yapmak istediginiz pek mantikli degil.

    aslinda mantikli.

    > Ama soyle birsey yapilabilir.
    > Round robin dns gibi birseyle istekler iki makinaya bolunebilir. Her iki
    > makinadada ayni kullanici hesaplari acilir veya baska bir ldap server
    > vasitasi ile kullanici yetkilendirilmesi yapilabilir.

    bu sistem icin 3 tane makina gerekir. 1 tane load balancer makina olur
    ve bu makina sayesinde gelen istekleri makinalarin guclerine gore veya
    bironabirbuna seklinde veya yuzde olarak yonlendirirsiniz. Bunun icin
    cesitli algoritmalardan birini kullanabilirsiniz.

    Ek olarak load-balancer makina uzerinden arkadaki makinlarinizi surekli
    olarak gozetleyerek, birinin down olmasi durumunda ona istek
    gondermesini kesebilir ve tekrar up olmasi durumunda yeniden sisteme
    katabilirsiniz.

    Bunun avantaji ise arkadaki makinalar arasinda heartbeat e gerek kalmaz
    ve ip degisimi islemi ile ugrasilmaz. IP atamasi ile ugrasmadan diger
    tek merkezden kontrol edebilirsiniz.

    Benzer sekilde load-balancer lari failover yapabilirsiniz. Bu durumda
    ancak heartbeat e ihtiyac duyarsiniz.

    Arkadaki iki mail server i ise identical olarak konfigurasyonunu
    yaparsiniz.

    > Burada kritik durum mailboxlarin iki makinadada senkron olmasinin nasil
    > saglanacagidir. Bunun icin ise ayri bir storage server ornegin isinizi
    > gorebilir. Maili hangi makina almis olursa olsun her iki makina icinde
    > ortak olan bir depolama birimine yazar ise sorun kalmaz.
    > Bilgisayar bagimsiz raid cihazlari piyasada cokca bulunmaktadir.

    Burasi yukardakinden daha karmasiktir. Ayri storage serveriniz olsa dahi
    filesystemleri sync tutmak icin storage server uzerinde kuracaginiz file
    system ditributed olmalidir. NFS bir cozumdur ama yeterli degildir.
    distributed nfs bir cozumdur ama yeterli degildir. Bundan dolayi coda,
    intermezzo, GFS (Global File System) cozumdur ama ucretlidir, GPFS
    (General Parallel File System) cozumdur ama paralidir, PVFS gibi file
    systemler kullanmaniz gerekmektedir.

    Bu sekilde bir sistem ile node ihtiyaciniz oldugu zaman rahatlikla
    ekleyebilirsiniz veya cikartabilirsiniz.

    Bunlarin benim kullandiklarimdan GPFS ve GFS en iyileridir ve bunlari
    kullanmanizi tavsiye ederim.

    > Tabi burada bir baska kritik konu sudur. Bir serverin kaldiramayacagi
    > kadar cok yogunluk olacagindan eminmisiniz. Eger onumuz yogunluk degilde
    > yedekleme ihtiyaci ise cluster sistemlerine yonelebilirsiniz.

    Eger boyle bir high-availability, failover turu bir sisteme ihtiyac
    duyuyorsaniz bir miktar parayi gozden cikarmaniz gerekecektir ve bu tur
    bir sistemin kurulmasi (yukarda anlattigim sekilde) uzmanlik isteyen bir
    konudur ozellikle production da kullanacaksaniz deneyiminizin olmasi
    sarttir.

    Yoksa cok basiniz agriyabilir.

    Murat Koc			     mail:murat.koc@frontsite.com.tr
    Manager and IT Consultant
    frontsite Bilgi Teknolojisi A.S.     tel: +90 212 356 16 33(pbx)
    				     fax: +90 212 356 16 36