[linux-ileri] Re: Ynt: Re: Ynt: Re: Ynt: Re: Postfix Mail Server

---------

From: Serdar Koylu (serdarkoylu@fisek.com.tr)
Date: Tue 17 Jun 2003 - 16:27:41 EEST

    Selamlar..

    17 Jun 2003 16:01 EEST tarihinde yazmışsınız:

    >Hangi DB'yi kullanabiliriz.(Oracle vb)

    Gerekmiyor.. BerkeleyDB tabanli embedded bir veritabani kullaniyor. Ama isterseniz baska bir veritabaninda da tutabilir. Fakat bunun size pratik bir faydasi olmaz. Cunku IMAP mesajlari her zaman bir file olarak saklaniyor. Dogrusu kendi veritabani bilhassa bu is icin saglanmis oldugundan son derece saglam ve hizli.. IMAP fonksiyonlari size gereken sorgulama vs. yapmaniza yetecek kadar genis..

    >Cyrus IMAP ile bize exchange'in sağladığı public folder'ları sağlayabiliyor mu acaba.?

    Aslinda sagliyor. Sadece mailbox olmasi ve mail formatinda mesajlar olmasi gerekmiyor. Fakat, bunlari okuyacak bir client lazim. Buna outlook connector diyor. Mesela Binary InsightConnector (Ucretli, ama bedava kisitlamasiz bir deneme surumude var).

    >Outlook kullanıcıları için GlobalAdressList'i oluşturabiliyormuyuz.

    Bu bir IMAP sunucunun isi degil. Ama siz IMAP klasorlerinde Contact Info denen turden mesajlari saklayabilirsiniz. Bu durum mumkun. Fakat, bu is aslinda LDAP'in isi..

    >Yönetim olayı nasıl.

    IMAP Protokolu yonetim icin gerekenleri sagliyor zaten. Klasor olustur, tasi, sil, kullanici ekle vs. hepsi IMAP icinde tanimli aslen.. Bunun yaninda, cyradm CLI arabirimi var. Ayrica cesitli web administration toollari (web-cyradm gibi) da mevcut. PHP IMAP'i tam olarak destekledigi icin kolayca kendi arabiriminizi olusturabilirsiniz..

    >LDAP olarak SunOne Directory server 5.1 i kurdum.Her hangi bir SUN makinanız var ise 200.000 kullanıcıya kadar free..

    >Aşağıdaki linkte ise LDAP Cyruss Postfix ile ilgili Ekim2000 de yazılmış ISP konfigürasyonunu anlatan bir döküman mevcut.

    Bu yazida hatmettiklerimden biri. Son derece faydali bilgiler mevcut. Fakat sistem bir hayli complex. IMAP kendisi bir auth mekanizmasi sunmuyor. SASL ile calisiyor. SASL'da oyle yapiyor. Onu LDAP ile calistiriyorsunuz. LDAP'ta SASL kullaniyor dahasi.. Yani her sey icice geciyor. En ilginc olan su. CYRUS, auth mekanizmasindan bagimsiz olarak kendi kullanicilarina sahip. Siz burada auth edilen kullaniciyi ayrica elle (otomatize edilebilir) IMAP'e eklemelisiniz. Kullanici adlarindaki problem, icinde "." kullanamaniz. Bu, ali@veli.com adinda bir kullaniciniz olmasini engelliyor. Ama ali@veli$com olabilir mesela.. Bunun da sebebi, "." nin aslinda hierarchy separator olmasi. LDAP auth mekanizmasinda, virtual olarak son derece kapsamli tanimlar yapilailecegi icin virtual domain/user konusunda sorun olmuyor. Yani siz ftp/www icin farkli bir kullanici adi, IMAP/Postfix icin farkli bir kullanici adi koyabilirsiniz. Buda sorunun hallini kolaylastiriyor..

    Teorik olarak herhangi bir LDAP serveri kullanilabilirmis..

    Saygi ve sevgiler..