[linux-ileri] Re: DVD-ROM hizini sabitlemek

---------

From: Serdar Koylu (serdarkoylu@fisek.com.tr)
Date: Sun 15 Jun 2003 - 18:44:37 EEST

    Selamlar..

    14 Jun 2003 23:39 EEST tarihinde yazmışsınız:

    > Eğer hakikaten hızı sabitlemek gerekli ise cd ya da dvd motorları bu iş
    > için yeterli kesinliğe
    > sahip olmayabililer. Sonuçta bu iş için kullanılan potansiyometre falan
    > gibi cihazlar
    > sönümlenebilir bir kontrol çevirimi altında çalışırlar. Bu da onların
    > belirli aralıklarda hız ve
    > elektromekanik titreşimlere sahip olmaları nedeni ile salınım
    > yapacaklarını gösterir. Bu salınım

    Bu motorlarin servo sistemleri son derece iyi. Devir sayisini gercekten cok hassas ayarlamaya yetecek kadar iyi. 3 Fazli bir asenkron motor.. Malum formul, kutup sayisi carpi...

    Ama beklenen hassasiyet ne kadardir bunu bilmek lazim. Buna gorede cesitli onlemler alinabilir. Her seyin basinda yukun balansinin tam olmasi lazim. Bu saglanabiliyorsa gereken hassasiyete gore termal kompanzasyon vs. kullanilabilir.

    > sönümlenebilir olsa bile bu işlem için yeterli kesinlik değerini
    > vermekten uzak olabilir. Hatta
    > sırf bu nedenle cd ya da dvd yazıcı okuyucu gibi aletler bile belirli
    > hata düzeltme araçları
    > ile gelirker ve sistemin kesinlik derecesini okuma adına iyileştirmek
    > isterler. ayrıca LASER
    > ile çalışırken sistemin tamamen stabil olması gerekir.

    Elbette.. Bunun icin peltier sogutma isitma kullanmak gibi son derece kompleks kompanzasyonlar kullanilir. Diger taraftan aradaki mesafeyi sabit tutmak icin de is yapan laserin yaninda mesafeyi olcen diger laserler de filan konur..

    Mutlak hatasiz/toleranssiz bir sistem elbette olmaz. Ama kabul edilebilir tolerans araligi nedir bunu bilmek lazim. Fakat kesin olan su, bu konu artik bu listenin tolerans sinirlarinin disina cikti. Mesela, Linux donanim listesine filan tasinsak ta, orada guzel guzel hasbihal etsek, tartissak, bilgilerimizi paylasip misliyle katlasak.. Bu mesaji oraya CC ediyorum..

    Saygi ve sevgiler..