[linux-ileri] Re: Ext2'de merak ettiklerim...

---------

From: Ilker Gokhan (ilker.gokhan@linux.org.tr)
Date: Thu 12 Jun 2003 - 09:36:03 EEST

    Selam,

    > Gecenler bir yerde okudum sanirim. Ext2 ornek olarak bir dosya okurken
    > bunun devamindaki bloklari (yanlis hatirlamiyorsam) onbellege aliyormus.
    > Aklima su takildi, diyelim parcalanmis (fragmented) bir diskim var bu
    > diskde bir dosya 11. 15. 16. 22. 27. bloklara yerlesmis durumda. Ve ben
    > bu dosyayi okumaya basladim. O zaman ext2, 12. blogu mu hafizaya alacak
    > yoksa 15. yi mi?
    BUrada kesin bir bilgiye sahip olmamakla birlikte soyle bir akil
    yurutebilirim. Diskin kafasina git 11 den sunu oku dediginizde oraya gidip
    bu alani cachleyecektir. Yoksa filesistemi gidip bir sonraki bloktan okuma
    yapip onu cachelemez.

    > Birde ext3'un en onemli ozelliginin ext2 uzerine kurulu bir journaling
    > alternatifi oldugunu ogrendim. ext3 bildigim kadariyla ext2 gibi
    Dogru.

    > baglanabiliyordu (mount). Eger ben ext3 formatindaki kok bolumumu
    > mtab/fstab'da ext2 olarak degistirisem, ext3'un yine journaling ozelligi
    > kullanilir mi? Yoksa kernel panic turevi birsey mi alirim?

    Aynen oyle..ext3 olarak mount etmeniz gerekir.

    Saygilar..
    Ilker G.