[linux-ileri] Ext2'de merak ettiklerim...

---------

From: Arman Aksoy (armish@linux-sevenler.de)
Date: Wed 11 Jun 2003 - 23:28:18 EEST

    Merhaba

    Gecenler bir yerde okudum sanirim. Ext2 ornek olarak bir dosya okurken
    bunun devamindaki bloklari (yanlis hatirlamiyorsam) onbellege aliyormus.
    Aklima su takildi, diyelim parcalanmis (fragmented) bir diskim var bu
    diskde bir dosya 11. 15. 16. 22. 27. bloklara yerlesmis durumda. Ve ben
    bu dosyayi okumaya basladim. O zaman ext2, 12. blogu mu hafizaya alacak
    yoksa 15. yi mi?

    Birde ext3'un en onemli ozelliginin ext2 uzerine kurulu bir journaling
    alternatifi oldugunu ogrendim. ext3 bildigim kadariyla ext2 gibi
    baglanabiliyordu (mount). Eger ben ext3 formatindaki kok bolumumu
    mtab/fstab'da ext2 olarak degistirisem, ext3'un yine journaling ozelligi
    kullanilir mi? Yoksa kernel panic turevi birsey mi alirim?

    Sanirim sorular biraz sacma ama biranda aklima takilan seyler iste...

    Tesekkurler

    --
    Arman (Armish) Aksoy
    http://lfs.geleceklinux.org