[linux-ileri] SNMP ve trap sorunu..

---------

From: ahmet yıldırım (marahmet@hotmail.com)
Date: Thu 31 Jul 2003 - 12:14:17 EEST

    Selam,

    Redhat 9.0 üzerinde asagidaki yazilimlari kurdum.
    net-snmp-5.0.6-17
    net-snmp-utils-5.0.6-17

    Sistemimi rahatlikla snmpwalk-snmpget querylerine cevepverebilecek sekilde
    ayarladim.

    örnegin snmpget -c public -v 1 localhost 1.3.6.1.2.1.1.3.0
    ve ya snmpget -c public -v 1 localhost system.sysUpTime.0
    sorgulari sonucu sistemimin uptime bilgisini çekebiliyorum.

      su an sistemimin anormal bir durumda snmptrapd tarafindan yakalanabilecek
    sekilde trap atabilmesini istiyorum. snmpconf programini çalistiriyorum.
    Gelen text-based programla snmpd ile kontrol edilecek olan cpu load ve free
    disk space degerlerini rahatlikla trap olusturabilecek sekilde uygun
    degerlere ayarliyorum. snmpd ve snmptrapd yi restart ediyorum , CPU yu
    verdigim esik degerini asacak derecede mesgul ediyorum ancak
    /var/log/messages içine herhangi bir trap mesaji düsmüyor. Ancak snmptrap
    komutunu kullanarak konsoldan elle attigim trapler /var/log/messages içine
    düsüyor.

    örnegin: snmptrap -v1 -c public localhost 1.3.6.1.4.1.3.1.1 localhost 3 0
    '' 1.3.6.1.2.1.2.2.1.1.1 i 1
    sonucunda /var/log/messages altinda bir Link Up trapi düsüyor.

    Ayrica ek olarak snmp ilk çalistiginda buraya coldstart trap'i de düsüyor.

    Aslinda sormak istedigim su : snmpd.conf içinde belirttigim CPU load ve ya
    disk space ile ilgili trapler olusuyor da ben mi göremiyorum. Ne yazik ki
    bu iki durumun da -"var mi bilmiyorum" - OID lerini veya MiB degerlerini
    snmptrapd.conf içinde traphandler olarak yazilacak shell script'e nasil
    geçecegimi bilmiyorum . Varsa bunlarin OID lerini nasil ögrenebilirim.

    snmpd.conf dosyamdaki satirlar söyle :

    rocommunity public

    trapsink localhost public 162

    disk /dev/hda5 50%
    #Disk space %50 altina düsünce trap gelmeli

    file /root/kitap.txt 50
    #Bu file size 50 byte asinca trap gelmeli

    load 5 5 55
    # CPU load 1 dk %5 üzeri , 5 dk %5 üzeri, 15 dk %5 üzeri, olursa trap gelsin

    snmptrapd.conf ise söyle:

    format1 %H
    #traphandler /home/deneme.sh

    NOT: internette buldugum kaynaklar bu konuyu crontab'a koyduklari shell
    scriptlerle manuel olarak SNMP sorgulari yapiyorlar. Anormal durumlar
    yakalaninca yine ayni scriptle trap atarak sorunu cozmusler. Ancak
    benim fikrimce bu hic de tasinabilir ve muhendisce bir yontem degil. Bunun
    icin ozellikle olayi snmpd deamon'u ile otomatik olarak yapabilmenin yolunu
    ariyorum...

    Yardimlariniz icin simdidden tesekkür ederim...

    Ahmet Yildirim

    Add photos to your e-mail with MSN 8. Get 2 months FREE*.
    http://join.msn.com/?page=features/featuredemail