[linux-ileri] Re: Knoppix i harddiske kurma

---------

From: Onur Kucuk (onur@kablonet.com.tr)
Date: Mon 14 Jul 2003 - 04:11:06 EEST

    > Knoppix resmi aciklamasinda, harddisk e
    > kurulabilecegini ama bunun yerine piyasadaki diger dagitimlardan birinin
    > yüklenmesini öneriyor.

      Knoppix bile "beni harddiske kuracaginiza harddiske kurulmak icin
    yapilmis bir dagitim kursaniza" dedigine gore vardir bir bildigi :)

      Yine de illa harddiske kuracaksaniz, biraz ugrasi ile kurulu bir
    knoppix iniz olabilir. Knnoppix debian tabanli bir dagitim, be bir kac
    rotusla debian paket sistemini cok guel kullanabiliyor, yani program
    kurma konusunda pek sikinti yasamazsiniz. (ama bu durumda da niye debian
    degil de knoppix kuruyoruz diyesi gelmiyo deil insanin). Eh debian
    (neredeyse) olduguna gore de kurulduktan sonra pek bi leziz oluyor.

      Guvenlikle ilgili de bir kac rotus yapmaniz lazim, "su" "sudo" gibi
    ozel yetki yoneten komutlarinin yetkilerini duzenlemeli, root a parola
    vermelisiniz. Bunlari hallettikten sonra guvenlik guncellemelierini de
    takip ederseniz basiniz agrimaz.

      Saygilar,
      Onur Kucuk (e.d.li)