[linux-ileri] Re: [linux] veritabani karsilastirmasi

---------

From: Devrim GUNDUZ (devrim@gunduz.org)
Date: Tue 01 Jul 2003 - 14:44:54 EEST

    On Tue, 1 Jul 2003, Tanaydın Şirin wrote:

    > http://www.mysql.com/information/benchmarks.html

    Kisisel dusuncem, veritabani karsilastirmalarini yaparken mysql.com'dan
    link verilmemesi. MySQL kendisini en hizli gostermek icin elinden gelen
    optimizasyonu yapiyor. Ayrica gecenlerde bir listede MySQL'in benchmark
    testlerinin yanlis olduguna dair bir makale yayinlamisti (o iletiyi
    bulamadigim icin yazamadim buraya)

    Ornek bir satir ustteki adresten:

    "Because we couldn't get vacuum() to work reliable with PostgreSQL
    7.1.1..."

    Bakin testlerin sonuclari benim yazdiklarim dahilinde degil; kesinlikle
    yanlis anlasilmasin. Ama PostgreSQL 7.2'de vacuum() islemi duzeltildi,
    ustune 7.3 cikti ve 7.4 su anda CVS'te. Zahmet edip bir test guncellemesi
    bile yapilmamis.

    Ben de google'dan asagidaki baglantilara eristim. (Hicbirini
    okuyamadim bu arada). Ilkinde PHP 5 ile gundeme gelen SQLite'in yanina
    MySQL ve PostgreSQL konmus. Oldukca da guncel (29 Haziran)

    http://www.hwaci.com/sw/sqlite/speed.html

    Bu da "Free Databases" basligi altinda:

    http://forums.devshed.com/t47261/s.html

    Bu da yine "free databases" (ilk bakista guncel gibi)

    http://www.geocities.com/mailsoftware42/db/dbs.html

    Saygilar.
     --
    Devrim GUNDUZ