[linux-ileri] Ynt: Yeni bir dagitim nasil olmali ?

---------

From: emrekadioglu (emrekadioglu@mynet.com)
Date: Fri 19 Dec 2003 - 17:37:00 EST

    valla tam tarif ettiğin biri olarak sana beklediklerimi ve sorunlarımı
    anlatıyım hocam. Başta belirtiyim ben bu listeye öle ileri seviye linux
    bilen biri olarak katılmadım. öle birine yardım ederim falan gibi bir
    niyetim de yok. mayıs ayından beri linux kullanıyorum tek işletim sistemi
    olarak çoğu dağıtımı da denedim. Bence bir dağıtımda olması gereken en
    büyük gerekliliklerden birisi donanımlar için sürücü desteği. kastettiğim
    donanımlar ekran,ses kartı falan filan değil. scanner, tv kartı
    usb hd gibi diğer fazla yaygın olmayan donanımlar redhat 9 kullanıyorum ve
    tv kartımı tanıtmak için 3 gün boyunca araştırma yaptım, scannerımı hala
    tanıtamadım scanner için bir driver buldum fakat o da kernelle uyumlu
    değilmiş???? source unu çekip derlememe rağmen... bir diğer olması gereken
    şeyde application desteği önceden
    mdk 9.1 kullanıyordum inanılmaz bir uygulama desteği vardı fakat içinde
    bulunan paketler genelde birbirleriyle çakışıyordu. ve bir programı açmak
    baya uzun bir süre alıyorudu... yani dağıtım bir yerde zengin olmaktan çok
    az ve öz olmalı. yani içine 8 tane video oynatıcısı koymak yerine bir tane
    bütün ihtiyaçları karşılayabilecek bir video oynatıcı koymak daha
    mantıklı. Bütün herkesin ihtiyaçlarına cevap verebilecek bir sistem
    olmalı. yani ben gnome kullanırken bir kde uygulaması açıp boşu boşuna
    sisteme aşırı bir yük eklememeliyim. konquror mozilla galeon vs gibi 4 5
    tane browser olması yerine bir tane bütün pluginleri yüklenmiş tek bir
    browser olması yeterli bunun yanına birde konsol browserı koyulabilir.
    Bir diğer konu ise geforce kartlar için neden nvidia 'nın sitesinden bir
    update çekip yüklemek zorunda kalıyoruz 8 mb lik bir driverin ya da
    güncellemenin dağıtımın içine koyulması çok mu zor ya da neden browser
    için java plugini çekelim
    bunu eklemek çok mu zor bence 6-7 tane farklı video oynatıcı koymak yerine
    bunlar koyulabilir....

    benim gibi amatör bir ev kullanıcısını en çok uğraştıran şey ise rpm paket
    çakışmaları ya da gereksinimleri.. gerçi debianın bu sorunu yenmek için şu
    an geliştirmekte olduğu bir paket sistemi varmış.... ya da bir programı
    derlerken bir tane lib dosyasının eksik olması çok büyük bir zaman
    kaybına sebep oluyor....

    ayrıca çoğu amatör kullanıcının windowstan vazgeçememesinin nedenlerinden
    biride kazaa gibi ufak wine la çalıştırılabilecek ve linux te alternatifi
    bulunmayan uygulamaları wine da çalıştıramamaları... bildiğiniz gibi
    bunlar wine config dosyasına bir kaç satır yazı ekledikten sonra
    çalışıyor ama amatör bir kullanıcı ne ekleyeceğini nerden bilsin bunlar
    neden hazır gelmiyor çoğu windows uygulamasının linux ta sorunsuz
    çalışması çok büyük bir nüfusun windowstan linux geçmesini
    sağlayabilir....

    umarım yapıcı eleştirilerim olmuştur...

    saygılar..