[linux-ileri] BizTalk

---------

From: C.Hakan POLATKAN (hakanpolatkan@efsanelinux.org)
Date: Thu 11 Dec 2003 - 05:54:18 EST

    Oncelikle kusuruma bakmayin. Onceki mesajlari sildigim(tamamen) icin konu basligini tam yazamadim. Ayrica yanlis hatirlamiyorsam linux-ileri ye yazilmisti. Ben de buraya yaziyorum.
    BizTalk.

    Business to business olarak hemen hemen her turlu iletisim kurulmasi icin hazirlanmis bir uygulama. Kendi ortami icin bir FrameWork uygulamasi da var. Genelde SOAP kullanan(bircok protokole destegi var), verilerin XML tabanli oldugu bir muhabbet diyelim. Editor, mapper, messaging manager, o.manager, o.designer, server administration gibi araclar var. Bu arada o.manager arka olanda Visio kullaniyor. (biz kullanmiyoruz :)

    Sonuc olarak firmalar arasi gruplar olusturarak belgeler gondermeye, cesitli grafikler izlemeye/yaratmaya, is sureclerini tanimlamaya yarayan bir uygulama. Cesitli kurum/firma gruplari olusturarak yonetilmesini saglayan arabirimleri mevcut.

    Temelde iki islem yapiyor.
    - belge spesifikasyonlarinin olusturulmasi
    - uygulamalarin butunlestirilmesi

    Son olarak Linux uzerinde bu konu ile ilgilenmedigimden dolayi bu programin Linux karsiligi var mi bilmiyorum.

    Hoscakalin...

    C.Hakan POLATKAN
    Programmer, IT Department PM
    hakanpolatkan@efsanelinux.org