[linux-ileri] dial-in hakkkinda

---------

From: Tufan Bıyıktas (tfn@mail.ege.edu.tr)
Date: Thu 11 Dec 2003 - 05:12:06 EST

    Merhablar,

    linux bir makinaya bir ISP ye baglanir gibi dial-in yapmak istiyorum.
    Bunun icin asagidakilari yaptim :

    1- mgetty programini kurdum
    2- /etc/mgetty/login.config dosyasini
        /AutoPPP/ - - /usr/sbin/pppd file /etc/ppp/options.server
        olarak ayarladim.
    3- /etc/rc.d/rc.local dosyasina
       /sbin/mgetty ttyS0 /dev/ttyS0
       yazdim
       (ilgili belgelerde ayni satiri /etc/inittab dosyasina
        S0:2345:respawn:/sbin/mgetty ttyS0 /dev/ttyS0 olarak yazin
        diyordu ama oyle yapinca calismadi )
    4- /ppp/options.server dosyasini
       asyncmap 0
       modem
       crtscts
       lock
       noauth
       login
       refuse-pap
       refuse-chap
       proxyarp
      192.168.1.1:192.168.1.111

     olarak ayarladim.

    5- windowz da da modem ayarlarinda baglandiktan sonra terminal penceresini
    getir secenegili ile modemin bagli oldugu telno yu cevirdim.
    6- baglanti kuruldu ve ben gelen terminal penceresinden login oldum.
    (lodin i silip require-pap ile de denedim)

    FAKAT, baglanti kurulunca ISP de oldugu gibi bir turlu status cubuguna
    dusmedi ve bana bi IP atamadi.

    SORULARA ya gelince ;

    1- Nerede neleri yanlis yaptim ve neleri eksik yaptim.
    2- Dial in yapmak istedigim makinada hylafax server calisiyor ve mgetty ile
    faxgetty cakisiyor. onun icin ayni anda sadece birini kullanabiliyorum.
    bunu basil cozerim.
    mesela faxgetty ilede dial in yapmak mumkun mu?
    eger mumkum ise yardimci olabilirmisiniz.

    yardimlariniza simdiden cok tesekkurler.

    Saygilarimla ...

    Saygilarimla ...
      tfn