[linux-ileri] Re: cekirdek ve turkce karakter

---------

From: C.Hakan POLATKAN (hakanpolatkan@efsanelinux.org)
Date: Wed 03 Dec 2003 - 08:47:59 EST

    Biz Turk'ler genelde bir ise jet hizi ile girer, hizimiz kesilene kadar
    calisir ve bu surec icersinde isi tamamlarsak tamamlariz gibi bir politika
    ile bakiyoruz. Aslinca bilinci olarak dusunulmuyor bu politika...
    kendiliginden oluyor. Kimsenin boyle dusundugu yok zaten... Ama durum bu.

    Gelecek vardi durdu/bitti sanirim, Turkuaz'daki herkes ayni zamanda askere
    mi gitmisti ? zibidix'in Umut'u dalyan da mi devam edecek buna ? (hos mail
    atmamiza ragmen sifreyi aylarca alamamistik :) istanbulx, trx vs...

    Unutmadan Orient Linux falan duyduk. Ne durumda ?

    Nerede bunlar ? Neden olmuyor ?

    ---------------------------

    Amerika'nin yeniden kesfi gundeme geldi bir de... (yil 1492 degil ama ne
    yapalim)

    Amerika'yi kesfetmek yerine onu upgrade/modifiye etmek te olabilir. Bu
    konuda bircok ornek yerli dagitim var. Benim ki de boyle zaten... Fakat
    bunlar yapilmazsa bize ait bir sistem olmayacak. Hos tum kodlari da biz
    yazmiyoruz.

    Ulkemize RedHat, Fedora, Mandrake, Suse, Slackware ya da her neyse... bu
    dagitimlari sokmaya, kullanmaya hic karsi degilim. Fakat yurdumun insaninin
    calistigi kurum/kuruluslarda, gencecik cocuklarin ya da universitelilerin
    okudugu ortamlarda Turk'e ait sistemler kullanilmasi taraftariyim. Bu sistem
    onlarla bastan sona ayni dili konusmali, Turk programcilarin elinden
    cikmali, onlari ozendirmeli ve yurduma $ gibi yonlerden katkida bulunmali...

    Redmond denilen yerin daha genislemesini saglamamali! ya da diger Linux
    dagitimlarini ulke icinde ilah, standart gibi gostermemeli...

    Yine guleceksiniz fakat kernel anlamadigimiz ya da anlamak isdemedigimiz
    diller ile paniklememeli (en azindan Turkce panikleyebilir :)

    Bazilari bos konular gibi gelebilir fakat cevreyi taniyan ve iyi gozlemleyen
    bir insanim. Dunya kadar insani Linux ile tanistirdim. Linux kullansinlar
    diye bir suru makine kurdum. Hep ayni Turkcesi yok mu bunun ? Turklerin de
    var mi boyle birseyi ? Masaustu Turkce ama acilirken ne diyor bu ? vs...
    vs... buradaki soru isaretlerinin sayisini artirmak mumkun :)

    Bu konuda Gelecek'in calismalari vardi fakat durdu/bitti sanirim. Onlarin da
    problemleri vardi...

    starting cart curt sevices [ OK ]
    Bilmem ne sistemi baslatiliyor [ TAMAM ]
    Sunu etkinlestirdim [ OK ]

    Ben boyle mesajlari gormek istemiyorum...
    Baska dilleri gormek ya da kullanmak zorunda degilim/degiliz.

    Amac soru isaretlerinin sayisi azaltma degil mi ? Paramizin ulke icinde
    kalmasini saglamak degil mi ? Bircok kurum/kurulusu Turk'un elinden cikmis
    bir sisteme gecirmek hatta ulke disina tasirmak gurur verici degil mi ?

    Daha ne diyebilirim ki ? Hani diyorum ya icim yaniyor diye...

    C.Hakan POLATKAN
    Programmer, IT Department PM
    hakanpolatkan@efsanelinux.org

    EfsaneLinux.Org - http://www.efsanelinux.org/