[linux-ileri] Re: cekirdek ve turkce karakter

---------

From: Nilgün Belma Bugüner (nilgun@superonline.com)
Date: Wed 03 Dec 2003 - 02:56:43 EST

    Salı 2 Aralık 2003 16:49 sularında, C.Hakan POLATKAN şunları yazmıştı:
    > Merhaba,
    > cekirdek icerisine turkce klavye haritasini gomdum. Fakat turkce
    > karakterlere daha cekirdek yuklenmesi bitmeden nasil destek verecegimi
    > cozemedim. Bu konuda neler yapmaliyim ?
    >
    > Tesekkurler, hoscakalin.
    >
    > C.Hakan POLATKAN
    > Programmer, IT Department PM
    > hakanpolatkan@efsanelinux.org

    Selam,

    Klavye eşlemini çekirdek içine gömmek, açılışta ön tanımlı olarak
    bu klavye eşleminin etkin olmasını sağlar o kadar.

    PC'lerde çekirdek açılış sırasında ekrana basılacak karakterleri ekran
    kartınızdan alır, bu karakterler de cp437'ye göredir. Yani içinde
    türkçe karakter yoktur.

    Bunun olmasını istiyorsanız, türkçe karakterleri içeren bir ekran kartınız
    olması gerekir. Eskiden (fi zamanında) bu tür Hercules kartlar vardı.
    Çünkü yazıcılar da karakterleri ekran kartından alırdı.

    Ancak çekirdeğin bir bit eşlemi olarak diskten yüklendiğini gözönüne alırsak,
    yazıtiplerinin de ekran kartından okunmak yerine ek bir dosyadan okunması
    sağlanabilir görünüyor. Ama bu gerekli mi? /proc dizinindeki çoğu dosya
    ek bir yoruma ihtiyaç gösterirken, Türkçe iletiler bana biraz fazla lüks
    gibi geliyor.

    Türkçeye çevrilecek o kadar çok belge var ki, önce bunları halledelim,
    çekirdek kusur kalsın.

    Esen kalın,
    Nilgün