[linux-ileri] Re: swapın dolması ve __alloc_pages

---------

From: Serdar Koylu (serdarkoylu@fisek.com.tr)
Date: Thu 24 Apr 2003 - 21:54:33 EEST

    Selamlar..

    Oncelikle biraz RAM almak vakti gelmis gorunuyor. Yapabilecegim ilk yorumum bu. Ama ortada enteresan baska seyler donuyor gibi gorunuyor. Soyleki, normal kosullarda kernel processlere malloc cevabi olarak NULL dondurmez. Yani bellek bitti demez. OOM Killer denen bir sey vardir. Bu saklandigi yerden cikar ve diger processleri oldurmeye baslar. Boylece istenen bellek saglanir.

    OOM oldurecegi processi en az CPU kullanan ve en cok RAM tuketenlerden secer. Eger OOM killer basarisiz oluyorsa bunun sebeplerini baska yerlerde aramak gerekebilir. Bilhassa aktif processlerin hatali donguler sonucu hem CPU hem RAM'i somurmesi yasaniyor olabilir.

    Cozum "ps -aux" ile elde edeceginiz ciktiyi iyice incelemek. Bilhassa uzak bir yerden yapacaginiz ssh vs. baglanti ile buna bakarsaniz, terminal arabellegi localde tutulacagindan daha hizli gozatabilirsiniz.

    Saygi ve sevgiler..

    22 Apr 2003 02:17 EEST tarihinde yazmışsınız: